En guixot de 8 a l'escola

Alumnes de P4 i P5 - Taradell
"El guixot de 8 a l'escola" és un projecte que se centra en el teatre i es vincula transversalment a les àrees de llengua i d'educació física. Aquest treball promou les nostres tradicions encabint-les en la nostra realitat actual com a país, i ajuda a desenvolupar l'expressió oral i corporal. La distribució de les representacions teatrals al llarg del curs es basa fonamentalment en el calendari de les festes populars, ja que el coneixement de la cultura popular és també un dels objectius. El teatre és una forma d'entendre la importància del treball en equip, la coordinació i el paper que hi fa cadascú perquè l'obra sigui reeixida. Permet també treballar la improvisació, simulant situacions ben diverses, i la creació de personatges concrets. Aquest és un projecte que permet treballar un aspecte fonamental de tipus psicològic: desvetllar la confiança, seguretat i autoestima en els alumnes. Finalment, les obres es representen en festes internes de l'escola o al Centre Cultural de Taradell, obertes a tothom.