Dibuixa'm Reus! Un joc de mirades: art, pedagogia i patrimoni. Maria Adzerias i Albert Morelló, de Còdol Educació, de Reus

És una proposta adreçada a les escoles de Reus, amb l’objectiu que els infants aprehenguin la ciutat i la facin seva a través dels llapis i els colors. Aquest projecte, dut a terme durant el curs 13/14, ha comptat amb la participació de 15 escoles, amb un total 29 grups. 700 alumnes de 7 a 9 anys amb els quals s’han dut a terme 53 sessions de dibuix. 32 alumnes de l’Escola d’Art (28 il·lustradors i 4 fotògrafs) els han acompanyat en les sessions de dibuix. Un diàleg entre l’art, la pedagogia i el patrimoni que ha donat com a resultat un llibre artístic, una guia amb plànol i adhesius del patrimoni de la ciutat. El llibre, “Reus de la mà dels infants” que té elamb pròleg de Carles Capdevila recull la visió dels infants de 80 elements patrimonials de la ciutat amb una àmplia selecció dels 1400 dibuixos que van realitzar i una exposició que recull les obres i reflexiona sobre tot el procés. També s’ha creat una plataforma virtual on es pot consultar el projecte i tots els dibuixos. Aquesta experiència, ha volgut ser una modesta aportació a la reivindicació del valor de les estratègies educatives basades en l’art.