DEL FIL AL VESTIT

NENS I NENES DE L'ETAPA D'EDUCACIÓ INFANTIL - Manresa
Participació en el projecte Art AMiC ( una proposta educativa i formativa adreçada especialment a mestres i escoles de la Catalunya Central, en la qual es pretén apropar l’art contemporani a l’àmbit educatiu). el tema: Vetes i fils Títol del nostre projecte de la nostra escola: "Del fil al vestit" Objectius: - Apropar als infants a la cinteria i el tèxtil, ja que han format part de la història de Manresa. - Confeccionar el nostre vestit de Carnestoltes (disseny, tintura i confecció) Descripció: -Activitats inicials per descobrir les vetes i fils. -Origen dels materials ( visita d'una tieta que treballa amb el cotó roig) -Les teles; descobrim la trama i d'aquí els telers (fem el nostre tapís) -Visita a un taller de confecció de la ciutat (procés de confecció d'un vestit) -Disseny del nostre vestit -Tintura de les teles -Confecció -Desfilada al pati. - Implicació de les famílies "teixim fils i relacions" (fira on les famílies ens ensenyen a cosir, a fer ganxet,"trapillo"...) -Recull final: Es fa una exposició a la ciutat de totes les escoles participants en el projecte "-vetes i fils"