De Manlleu a Iasi. Un projecte d'Aprenentatge Servei.

Helena Codony, Roger Fontserè, Sigrid Vila, (...) - Manlleu
El projecte s’ha realitzat dins del programa FAIG que s’aplica a secundària a La Salle Manlleu. FAIG forma part del conjunt de programes DESTI (Desenvolupament i estimulació de les Intel·ligències de l’alumnat) de La Salle Catalunya. Al FAIG de 4t d’ESO es treballa l’Aprenentatge Servei. L’APS és una proposta de treball que combina el procés d’aprenentatge i el servei a la comunitat tot incidint sobre necessitats reals de la societat amb l’objectiu de millorar-la. Aquest projecte s’emmarca en l’àmbit de l’APS de Solidaritat i Cooperació. Concretament consisteix en conèixer directament la realitat en la que viuen els nois de 14 a 21 anys del Cămin de la Salle a Iasi (Romania), i apropar-los a ells també la realitat catalana. Els objectius que es van portar a la pràctica durant l’estada a La Salle Romania són els següents: 1. Conviure, vivint el dia a dia de les activitats a la llar, essent un més entre ells. 2. Conèixer Romania i la seva realitat. 3. Donar a conèixer Catalunya als nois de la llar. 4. Conèixer el treball que fa La Salle Romania, sobretot a la llar juvenil. 5. Ajudar als nois de la llar en les seves activitats i estudis.