CREACIÓ D'UNA ÒPERA INFANTIL

Companyia d'òpera "LES 16 ESTRELLES" (Alumnes de 6é) - Benlloch
L'Òpera, un Vehicle d'Aprenentatge (LÓVA) és un projecte educatiu en el qual una classe (25-30 alumnes) es converteix en una companyia d'òpera i durant un curs escolar complet crea, des de zero, una òpera o breu peça de teatre musical. Els xiquets/tes de la companyia escriuen el llibret, dissenyen l'escenografia, composen la música, confeccionen el vestuari, realitzen la campanya de premsa, fabriquen la utilleria, etc. L'objectiu de LOVA és el desenvolupament cognitiu, social i emocional dels xiquets/tes. Principalment s’aplica a nivell de primària. El grup es divideix el treball per equips: escriptors, compositors, escenògrafs, intèrprets, regidors, figurinistes i així fins a completar les professions pròpies d'una companyia professional, incloent una directora o director de la producció. L'objectiu és educar a través de la creació, per part dels alumnes, d'una òpera. La peça final no és l'objectiu del projecte, sinó una part important del mateix. Sol tenir una durada de mitja hora i comptar amb algunes cançons intercalades en l'acció teatral. Durant les representacions, els xiquets/tes són els únics responsables de l'espectacle. La funció està tota a càrrec de la companyia. El projecte LOVA, té l'origen en un programa educatiu creat per Bruce Taylor al Metropolitan Opera Guild. Gràcies al suport del Teatre Real, de la Comissió Fulbright i de la Fundació SaludArte, el projecte ha arribat a Espanya de la mà de Mary Ruth McGinn amb el suport dels Amics de l'Òpera de Madrid. El projecte va començar al Teatro Real, en un seminari impartit per la professora Mary Ruth McGinn i dirigit a professors durant el curs 2006-07. Un grup d'aquests professors van realitzar el curs de formació a Washington National Opera i l'han estat aplicant a les seves classes en tres escoles públiques de la Comunitat de Madrid durant els cursos 07-08 fins al 16-17, i durant el curs 16-17 es va dur a terme al nostre CRA.