CONSTRUÏM UN MERCAT (un projecte sorgit dels interessos dels nens i les nenes de P5)

Alumnes de P5 - La Ràpita (Santa Margarida i els Monjos)
“Construïm un mercat” és un projecte realitzat pels alumnes de P5 de l’escola Sant Domènec de la Ràpita. Aquest projecte sorgeix dels interessos dels propis alumnes a partir d’un dia de joc espontani. Tot jugant amb figures de plastilina a fer de botiguers i compradors, arriben a l’acord que els agradaria fer un mercat amb paradetes perquè els seus padrins de lectura (alumnes de 5è) puguin anar-hi a comprar. Ha estat un treball molt enriquidor. Els alumnes s’han mostrat molt motivats des del primer dia i durant tot el projecte ja que ells n’han anat traçant el camí. Han treballat de manera cooperativa, prenent decisions i actuant en conseqüència. Han tingut la possibilitat d’expressar-se, de ser escoltats, de participar, d’interactuar amb els companys/es i millorar-ne la relació, de sentir-se inclosos dins el grup i dins l’aula, d’ajudar-se els uns als altres respectant i valorant les aportacions de cadascú,... Tots ells han estat imprescindibles per arribar al resultat final. Ha estat un treball molt vivencial, ple de grans aprenentatges tant de valors i actituds com de conceptes relacionats amb l’entorn, les matemàtiques i llenguatge.