Caminets de poesia

Alumnes de P5 de l'escola El Despujol - Les Masies de Voltregà
L’experiència que presentem porta per nom “Caminets de poesia” i és una ruta literària poètica amb alumnes de Parvulari. El perquè d’aquesta experiència el trobem en les nostres reflexions sobre la poesia. Volem defugir els tòpics que vinculen la recitació i memorització de poemes a l’escola, únicament a determinades festivitats, com Nadal o Sant Jordi, o a determinades etapes de l’educació. Creiem que la poesia s’ha de viure intensament a totes les edats i en diferents moments o situacions. La seva musicalitat, l’estructura, la rima i el ritme, etc. són aspectes que la fan especialment atractiva per ser recitada oralment, per gaudir de la seva sonoritat. A més, les imatges plàstiques que ofereix en un llenguatge sintètic, concís i evocador, permeten que els infants, des de ben petits, se sentin atrets per aquestes manifestacions literàries. La poesia permet treballar la llengua de manera lúdica, però també permet desenvolupar una mirada nova a l’entorn, a la vida. És en aquest marc que situem l’experiència de “Caminets de poesia”, que es basa en el disseny, l’aplicació i la reflexió d’una ruta literària amb infants de P5 de l’escola El Despujol de Les Masies de Voltregà.