Mostrant: 266 projectes

Pàgines

Projecte polític i educatiu CAM

Modalitat: Alumnes
Miquel Alzina, Cristian González, José López, Mia Louise i Manel Marín de la CEPA Joan Mir i Mir - Maó
Durant el curs hem creat un partit polític per a la nostra ciutat. Després d’hores de treball i estudi sobre política municipal, hem pogut entendre el complex funcionament d’aquest món i establir les bases i propostes del nostre partit. Hem fet campanya electoral i hem presentat el projecte davant de tota la comunitat educativa i dels mitjans de comunicació.

Projecte cinema - Premis Claqueta

Alumnes de 5è de primària de l'Escola Sinera - Arenys de Mar
La proposta del projecte és l'elaboració d'un curtmetratge. Per aconseguir-ho, hem treballat sobre la història del cinema, l'elaboració d'un guió i els elements audiovisuals que cal tenir en compte. Les famílies i tota la comunitat educativa hi han tingut un paper important ja que hi han col·laborat activament. A banda de la realització dels curtmetratges, s'ha celebrat la Gala dels Premis Claqueta i s'han entregat uns guardons en funció de la qualitat, originalitat i creativitat dels curtmetratges.

Pensem tots junts

Alumnes de l'Escola Sant Cristòfol - Les Planes d'Hostoles
Durant el 23 al 27 de novembre es va dur a terme la Setmana “Pensem tots junts”, una activitat que pretén fomentar la relació pares-alumnes i consolidar les bases de l’educació en l’àmbit familiar. A partir del tema “Fets i gents”, els alumnes elaboraven una sèrie de treballs (sopa de lletres, mots encreuats...) i se’ls emportaven a casa amb la intenció de realitzar una activitat conjunta amb els seus pares i implicar, així, els propis pares en l’educació dels seus fills. Aquestes activitats es van complementar amb sortides i xerrades diverses.

Al·lèrgies en un món modern

Modalitat: Alumnes
Javier Moreno Sepena, Ali Hamza i Enric Carbasa Sánchez, alumnes de 2n de batxillerat de l'Institut Juan Manuel Zafra - Barcelona
Els casos d’al·lèrgia en les societats occidentals ha anat augmentant considerablement durant els últims anys. Aquest és un estudi de camp on ens proposem entendre què són les al·lèrgies, quines són les causes que les provoquen i com i de quina manera ens afecten en el nostre sistema immunològic. A més a més, plantegem unes possibles pautes alimentàries ja que una alimentació adequada ajuda a reduir els efectes de les al·lèrgies al mínim. El treball conté una entrevista a Lorena Soto, al·lergòloga i un exhaustiu estudi sobre els tipus de pol·len en la ciutat de Barcelona.

3 generacions de pastissers Miró

Emma Miró Morales, alumna de 2n de batxillerat de La Salle Manresa - Manresa
El treball se centra en l'evolució de la pastisseria a través de l'estudi de tres generacions de pastissers Miró i sobre la tradició pastissera del poble de Castellterçol. A mesura que han anat passat els anys, des de la guerra fins a la crisi econòmica actual, s'han produït canvis tant en les tècniques d'elaboració i en l'establiment com en l'exportació i especialització dels productes. El treball consta d'entrevistes, citacions i documentació molt útil per entendre com ha sigut el món pastisser al llarg de tres generacions.

El carrer: un espai d'aprenentatge. El treball vivencial i proper com a motor d'aprenentatge de la llengua catalana com a una segona llengua. El termòmetre lingüístic com a oportunitat per repensar la didàctica de la llengua a l'escola

Alumnes de P5 d’educació infantil de l'Escola La Sínia - Vic
El treball mostra l'experiència de transformació del centre en l'adaptació del programa d'aprenentatge de la llengua catalana. L'aprenentatge de la llengua catalana com a una segona llengua (L2), a través del treball vivencial i significatiu, esdevé la base de treball per acostar i fer interactuar l'alumnat amb la cultura catalana i el coneixement del seu entorn social.

PIArt

Modalitat: Alumnes
Alumnes d’educació infantil i primària de l'Escola Pia de Caldes - Caldes de Montbui
Des del 2009 l’Escola té el distintiu d’Escola Verda i tenim especial sensibilitat cap a la conservació del nostre planeta i aquest any vam decidir transformar el carrer en un museu. A partir de material reciclable vam muntar una exposició d’art al carrer amb l’objectiu de fer consciència i animar a la població a l’estalvi de residus. L’exposició, amb un ampli ressò mediàtic, es va desenvolupar des dels diferents àmbits acadèmics i va resultar ser una activitat original i engrescadora.

Smile: recerca sobre els somriures

Modalitat: Alumnes
Ainhoa Trujillo Villalba, Meritxell Hernández Zamora, Miguel Ángel Amor Ruiz, Miguel Ángel Barrera Domínguez i Cristian Garcia Arroyo, alumnes d'ESO de l'Institut El Castell - Esparreguera
La cara pot tenir moltes expressions, depèn de la situació emocional de cadascú. En aquest treball es pretén esbrinar si la gent pot diferenciar els somriures falsos dels veritables. A partir d'aquesta hipòtesi, es va treballar sobre la fisiologia del somriure, si hi ha diferències segons l'edat i el sexe i es va aprofundir en conceptes de caràcter més científic. Per tal de veure l'aplicació pràctica del nostre estudi es va adaptar un disseny experimental als nostres interessos.

"Aprenent cantant... Però, des de quan?" El Secretariat de Corals Infantils de Catalunya i la Coral Infantil Cors Alegres de Valls

Modalitat: Alumnes
Mireia Casañas Dalmau, alumna de 2n de batxillerat de l'Institut Narcís Oller - Valls
El treball està centrat en l’estudi del Secretariat de Corals Infantils de Catalunya (SCIC) i en la Coral Infantil Cors Alegres de Valls. El treball investiga el sorgiment de les entitats, les seves funcions, l'organització i en el cas del SCIC, també s'estudia la recuperació del català com a llengua de cultura mitjançant cançoners populars.

La volta al món a través de les llegendes

Tots els alumnes de l'escola Les Savines - Cervera
A partir de les llegendes, element fonamental per conèixer el patrimoni lingüístic, literari i cultural del nostre país, vam desenvolupar una sèrie d’activitats de manera interdisciplinària. Mitjançant el treball en equip, vam realitzar dramatitzacions, auques, murals o presentacions digitals que ens va permetre aprendre i gaudir de la nostra cultura.

Pàgines