Mostrant: 393 projectes

Pàgines

Casa meva és casa vostra

Paqui Peretó, Ana Parra, Sergi Mallol, (...) - Dénia
Al Pou de la Muntanya, de Dénia, els contes han tornat amb força. La classe dels Monstres, els i les petites de 5 anys, s’ha trobat pel camí a la classe dels antics Exploradors, de 4t A de Primària, i l’espurna de l’aprenentatge ha sorgit ben viva, per iniciar-se en la lectoescriptura. Us presentem el resultat d’una tasca que es fa visible, i esperem que la gaudiu tant com nosaltres ho hem fet. No oblidem mai que, visible o no, cada xiqueta i xiquet busca en nosaltres eixa espurna que de les tristors en faça fum, on el temps no compte, ni l’espai; perquè qualsevol nit, a les seves vides, po

Institut Collblanc

Modalitat: Escoles
Tot comença el curs 2012/2013. A partir d’una diagnosi del centre, es detecta un percentatge prou significatiu d’alumnes amb una falta de motivació així com també un risc d’abandonament escolar prou important i sobretot una manca d’eines emocionals per afrontar el dia a dia. L’institut té com a centres adscrits l’escola de La Canonja i l’escola de Bonavista. El centre acull un conjunt d’alumnat molt divers, en la seva majoria castellanoparlants i de diferents estatus social. Un gran gruix d’alumnat procedent del barri de Bonavista, són fills de famílies treballadores mitjana-baixa.

Un curs de Selfie

Pol Capdevila, Pep Giménez, Pablo Mateo, (...) - L'Estany
A continuació teniu a les vostres mans una petita història de la nostre escola durant aquest curs. Des del primer dia ens vam plantejar fer un selfie a la setmana que reflectís el dia a dia de l’escola.

Supervivents de la Guerra Civil

Quim Besora Torrentellé - Sallent
El meu Treball de recerca es titula “Supervivents de la Guerra Civil” i amb ell pretenc treure a la llum les històries i vivències de dues persones, marit i muller, el Josep Julià i la Maria Ritort, amb un segle de vida viscuda. Durant aquest segle han sigut testimonis de la Primera Guerra Mundial, la Guerra Civil, la post-guerra, la Segona Guerra Mundial, el Franquisme i la transició Espanyola.

El Projecte de Ciències

Alumnes Infantil. Primària i ESO - Barcelona
El Projecte de Ciències va sorgir fa ja 7 anys a partir d'una iniciativa d'algunes famílies que va ser recollida per l'Escola i l’experiència dels cursos passats és cada vegada més enriquidora per a tots. Els objectius que pretenen són: estimular la curiositat i l’interès per la ciència, que els nostres alumnes es plantegin interrogants i facin hipòtesis sobre temes científics, que experimentin, que cerquin la resposta i que aprenguin a comunicar el seu treball.

UN OASI ENMIG DE LA GUERRA CIVIL. MEMÒRIA HISTÒRICA DE LES DUES COLÒNIES INFANTILS SUECOCATALANES DE TEIÀ (1936-1939)

NÚRIA BOSCH ASENSIO - EL MASNOU
El TR analitza el funcionament de les dues colònies infantils de Teià durant la Guerra Civil (1938-1939): l’Hogar Sueco-Catalán (o Hogar Jorge Brantin), a la casa pairal de can Godó, que va acollir infants refugiats de de Barcelona, Madrid i València; i la Colònia Suecocatalana de can Whertheim, que es va ocupar dels infants de Teià que passaven gana, ambdues sufragades per l’Ambaixada de Suècia. L’estudi se centra en el tipus d’organització de les dues colònies de nens refugiats i en la pedagogia utilitzada, basada sobretot en el mètode Montessori, sota la direcció del suec Erik Svensson.

ESCOLA PERE VIRGILI

Modalitat: Escoles
EL NOSTRE POBLE I L’ENTORN: UN PROJECTE COL.LABORATIU El Projecte que teniu a les mans i que té com a referència el PEC del centre, neix amb la voluntat de donar a conèixer als nens i nenes de l’escola Pere Virgili el seu poble i l’entorn més proper. S’inicia el curs 2012-13 a Cicle Mitjà (3r i 4t) amb l’estudi dels aspectes més rellevants del poble (història, monuments, personatges...) i dels dos conreus més importants de la zona: l’olivera i l’avellaner.

PROJECTE: "APADRINEM EL TÚMUL DE SERÓ"

Modalitat: Alumnes
Antoni Español Sabaté, Désirée Alarcón Garcia, Ramon Giribet Boneta, (...) - ARTESA DE SEGRE
En el projecte "Apadrinem el Túmul de Seró" hem volgut treballar la descoberta i sensibilització amb l'entor. Fomentar l'ús de la nostra llengua i cultura i al mateix temps integrar a tots els alumnes que formen part d'altres països.

Matilda, el musical de l'Escola de Fonollosa

Modalitat: Alumnes
Basat en la novel·la de Roald Dahl, Alumnes de Cicle Superior de l'Escola Agrupació Sant Jordi, Traducció i adaptació teatral de Laia de Mendoza i Jordi Lorente, (...) - Fonollosa
Un curs més l'escola de Fonollosa torna a portar a escena un nou musical. Amb èxits com els dels darrers anys, "7 noies per a 7 germans", "Hairspray" o "La botiga dels horrors". L'escola de Fonollosa continua apostant per fer que els seus alumnes de Cicle Superior (nens i nenes de 10 i 11anys) duguin a terme un espectacle musical com a projecte transversal de curs. L'escola de Fonollosa té ja en el seu Projecte Educatiu una especial atenció per a l'educació artística i molt especialment per a l'Educació Musical.

Escola Cooperativa El Puig

Modalitat: Escoles
Transformació i Escola – 1970 / 2018 Justificació i descripció 1968-1970. Un grup de famílies imaginen, als finals de la dictadura política, social i cultural, un món millor pels seus fills i filles. Entenen que l’educació pot ser el motor d’un canvi i l’escola una oportunitat.

Pàgines