Mostrant: 393 projectes

Pàgines

Un gimnàs natural per a l'escola.

Modalitat: Alumnes
Classes de 6è A i 6è B, Tutores i mestra: María Elisa Cano Corral, Emma García García, Jerònia Capó San Miguel. - Badia Gran, Llucmajor.
Al CEIP Badies tenim el privilegi d’estar situats al bell mig de la Marina de Llucmajor, un paisatge compost de garriga i ple de biodiversitat digna de cura i conservació. Aquesta circumstància fa que la zona que envolta el nostre centre encara gaudeixi de certs espais públics no urbanitzats bastant extensos: just davant l’escola ens trobam amb un d’aquests espais que actualment es fa servir per a deixar-hi escombraries i on alguns propietaris de cans aprofiten per a què puguin fer les seves necessitats.

Les Salines, història d'una gran muntanya i una petita ermita.

Maria de les Salines Saguer Batlle - Figueres
Aquest treball tracta sobre el santuari de les Salines, al poble de Maçanet de Cabrenys, a l'Alt Empordà. L'autora del treball és d'aquest poble i és de les poques persones que porta el nom d'aquest indret. En el treball fa una aproximació al que és el santuari des de diversos punts de vista: geogràfic i naturalístic, històric, excursionista, costumista, etc.

DEL FIL AL VESTIT

NENS I NENES DE L'ETAPA D'EDUCACIÓ INFANTIL - Manresa
Participació en el projecte Art AMiC ( una proposta educativa i formativa adreçada especialment a mestres i escoles de la Catalunya Central, en la qual es pretén apropar l’art contemporani a l’àmbit educatiu). el tema: Vetes i fils Títol del nostre projecte de la nostra escola: "Del fil al vestit" Objectius: - Apropar als infants a la cinteria i el tèxtil, ja que han format part de la història de Manresa. - Confeccionar el nostre vestit de Carnestoltes (disseny, tintura i confecció) Descripció: -Activitats inicials per descobrir les vetes i fils.

APP PER IDENTIFICAR ELS RATPENATS DE CATALUNYA A PARTIR DE LA FREQÜÈNCIA

Modalitat: Alumnes
Manel Albiol Mestieri, Maria Barberà Mallafré, Paula Casas Contreras, Montserrat Ferré Abad i Mireia Garcia Landete - VALLS
Aquest treball pretén ser una eina pràctica per poder determinar la possible espècie de ratpenat que sobrevola el territori de Catalunya a partir de la freqüència pic d’ultrasons emès pel quiròpter. L’App ha estat dissenyada per ser utilitzada en mòbils i tauletes Android. És necessari disposar d’un detector d’ultrasons per poder determinar la freqüència amb la qual emeten els ratpenats. En el nostre cas, disposem d’un detector d’ultrasons heterodí Petterson D200 .

Projecte Som art

Tots els alumnes de l'escola. - Roses
Jaume Vicens Vives és una escola amb un alt percentatge de nens i nens amb pares no catalanoparlants, amb un nivell cultural mig baix. Els nostres alumnes, en general, reben poca estimulació fora de l’espai escolar. L’Escola ja porta a terme des de fa més de 5 anys un projecte per a l’estimulació la llengua catalana oral i escrita dels alumnes des de cicle infantil, del qual se’n treu molt profit. Però la comunicació i el llenguatge va més enllà del llenguatge verbal.

“MOU-TE, JO T’ESCOLTO”

Modalitat: Mestres
Per al nostre alumnat d’educació especial el desenvolupament d’activitats diàries ja és en sí tot un repte. Qualsevol suport per facilitar el seu funcionament en aquest dia a dia és un objectiu cabdal per la seva inclusió i èxit en la nostra societat. Per això, la comunicació s’esdevé un dels pilars fonamentals, tant pel desenvolupament integral de la persona, com per l’èxit social.

Els pastors a Catalunya. Passat, present i... futur?

Marc Casals Pagès - Olot
El següent Treball de Recerca, té com a principal objectiu donar a conèixer el món dels pastors, un món tan poc conegut, a tot aquell qui es llegeixi el treball. Com era aquest ofici en el passat, com és que s’ha passat d’un nombre tan gran de pastors al nombre tan petit amb el qual ens trobem a l’actualitat, hi ha noves generacions de pastors, quines són les principals dificultats amb les quals es troben...

Les escoles dels nostres avis: Diario general de clase.

Marina Bover Romero - Malgrat de Mar
Les escoles dels nostres avis: Diario general de clase. Aquest treball tracta principalment de l’educació durant el Franquisme. Els objectius que proposa són: saber què va ser el Franquisme, què volia introduir a la societat, quines assignatures estudiaven els nens i nenes d’aquella època i fer-ne una petita comparació amb ara, i sobretot, descobrir quina era l’assignatura anomenada Formación del Espíritu Nacional. El treball consta d’una part teòrica en la qual podem veure la situació social i política de l’època, profunditzant sobretot en termes d’educació.

Romànic a l'Alt Camp

Sergi Robert Caselles - Valls
Quan algú parla de romànic a Catalunya ens venen presents les imatges de les esglésies i pintures de la Vall de Boí. Però el cert és que el romànic fou un estil que es va desenvolupar a tot el territori català i durant un període de temps molt llarg. És aquest el motiu que vaig decidir investigar quina era la petjada que el romànic havia deixat a la meva comarca; l'Alt Camp. He trobat una gran diversitat de monuments arquitectònics, des del monestir de Santes Creus, el qual conservació és excel·lent, passant per esglésies, ermites, castells i fins i tot una casa particular.

Pàgines