Mostrant: 393 projectes

Pàgines

Escola Sant Llàtzer

Modalitat: Escoles
L’escola Sant Llàtzer és un centre d’Educació Infantil i Primària de titularitat pública. Som un centre d’una línia, que s’inicià el juliol de 2012 amb un grup de P3. Actualment comptem amb el segon cicle d’Educació Infantil complet i el primer, segon i tercer curs d’Educació Primària. L’escola vol garantir una coherència metodològica i una línia pedagògica consensuada en totes les àrees de coneixement que integren els currículums d’educació infantil i d’educació primària. Aquestes àrees sempre són tractades des d’un enfocament integral.

CONSTRUÏM UN MERCAT (un projecte sorgit dels interessos dels nens i les nenes de P5)

Modalitat: Alumnes
Alumnes de P5 - La Ràpita (Santa Margarida i els Monjos)
“Construïm un mercat” és un projecte realitzat pels alumnes de P5 de l’escola Sant Domènec de la Ràpita. Aquest projecte sorgeix dels interessos dels propis alumnes a partir d’un dia de joc espontani. Tot jugant amb figures de plastilina a fer de botiguers i compradors, arriben a l’acord que els agradaria fer un mercat amb paradetes perquè els seus padrins de lectura (alumnes de 5è) puguin anar-hi a comprar. Ha estat un treball molt enriquidor. Els alumnes s’han mostrat molt motivats des del primer dia i durant tot el projecte ja que ells n’han anat traçant el camí.

DEL FIL AL VESTIT

NENS I NENES DE L'ETAPA D'EDUCACIÓ INFANTIL - Manresa
Participació en el projecte Art AMiC ( una proposta educativa i formativa adreçada especialment a mestres i escoles de la Catalunya Central, en la qual es pretén apropar l’art contemporani a l’àmbit educatiu). el tema: Vetes i fils Títol del nostre projecte de la nostra escola: "Del fil al vestit" Objectius: - Apropar als infants a la cinteria i el tèxtil, ja que han format part de la història de Manresa. - Confeccionar el nostre vestit de Carnestoltes (disseny, tintura i confecció) Descripció: -Activitats inicials per descobrir les vetes i fils.

L'escola pública de la Selva del Camp: l'ahir i l'avui

Alba Barberà Martí - La Selva del Camp
Amb aquest treball s’ha pretès recollir la història de l’escola pública a la Selva del Camp i dignificar la gran tasca que ha fet a la vil·la. La documentació trobada s’inicia a la segona meitat del segle XIX i va ampliant-se fins als nostres dies, amb testimonis que han explicat de primera mà la realitat viscuda. La seva història ha estat complicada i fructífera alhora. Al llarg dels dos últims segles s’ha hagut de treballar molt, des de diversos fronts, per poder avançar de forma positiva.

ESCOLA RELLINARS

Modalitat: Escoles
L’Escola de Rellinars va néixer el curs 2007-2008 com la única escola rural del Vallès Occidental, fet que comporta no poder fer cap agrupament rural amb una altra escola d’un característiques similars. L’escola de Rellinars actualment compta amb 82 alumnes i dins el seu edifici té la sort de comptar des de l’any passat amb la llar d’infants municipal.

FEM VOLAR COLOMS

Pere Viñas Vilarrasa, Joana Murgou de Sande - Ripoll
“Fem volar coloms” és un espectacle de matemàgia pensat per fer-se en directe i davant d’un públic tan variat com la nostra imaginació vulgui. Els matemàgics són els alumnes de 5è de l’escola Vedruna de Ripoll i el públic pares i mares, avis o companys d’escola entusiasmats amb la màgia de les matemàtiques. L’objectiu dels mestres , molt clar, aconseguir que els alumnes gaudeixin amb les matemàtiques...tota la resta ha vingut rodat.

Els pastors a Catalunya. Passat, present i... futur?

Marc Casals Pagès - Olot
El següent Treball de Recerca, té com a principal objectiu donar a conèixer el món dels pastors, un món tan poc conegut, a tot aquell qui es llegeixi el treball. Com era aquest ofici en el passat, com és que s’ha passat d’un nombre tan gran de pastors al nombre tan petit amb el qual ens trobem a l’actualitat, hi ha noves generacions de pastors, quines són les principals dificultats amb les quals es troben...

HORTALITZA'T NORFEU!

Anna M. González, Àngel Llagostera, Encarna Caparrós, (...) - ROSES
Les motivacions que ens porten a dissenyar i donar forma al Projecte “Hortalitza’t Norfeu!” són, bàsicament, les de donar resposta a la situació actual de molts alumnes que cursen l’escolarització obligatòria amb nosaltres, i que anhelen tenir èxit amb els seus estudis, malgrat que estan en risc de patir l’anomenat fracàs escolar. Ens mou, com a docents, la convicció que aquests alumnes encara poden reeixir si reben l'ajuda i l'acompanyament necessari.

Institut Collblanc

Modalitat: Escoles
Tot comença el curs 2012/2013. A partir d’una diagnosi del centre, es detecta un percentatge prou significatiu d’alumnes amb una falta de motivació així com també un risc d’abandonament escolar prou important i sobretot una manca d’eines emocionals per afrontar el dia a dia. L’institut té com a centres adscrits l’escola de La Canonja i l’escola de Bonavista. El centre acull un conjunt d’alumnat molt divers, en la seva majoria castellanoparlants i de diferents estatus social. Un gran gruix d’alumnat procedent del barri de Bonavista, són fills de famílies treballadores mitjana-baixa.

Un curs de Selfie

Pol Capdevila, Pep Giménez, Pablo Mateo, (...) - L'Estany
A continuació teniu a les vostres mans una petita història de la nostre escola durant aquest curs. Des del primer dia ens vam plantejar fer un selfie a la setmana que reflectís el dia a dia de l’escola.

Pàgines