Mostrant: 266 projectes

Pàgines

Projecte El llibre de les bèsties - Les bèsties en els llibres

Modalitat: Alumnes
Alumnes de 3r d'ESO i de literatura universal de 1r de batxillerat de l'Institut Alexandre Deulofeu - Figueres
A partir de la versió de “El llibre de les bèsties” de Ramon Llull feta per Roc Casagran hem volgut presentar un proposta d’estudi i de lectura de l’obra. El projecte l’hem dividit en dos parts, d’acord amb el nivell dels alumnes implicats: anàlisi de l’obra a partir de diferents àrees del coneixement i lectura i estudi de les diferents connexions entre l’obra de Llull i altres llibres de faules. El resultat del projecte es presenta en format web.

El Casal: 50 anys. Impuls i foment de la cultura i la llengua catalana a l'Espluga de Francolí

Modalitat: Alumnes
Júlia Moyà, Jenni Pàmies, Clara Sans i Maria València, alumnes de 4t d'ESO de l'Institut Joan Amigó i Callau - L'Espluga de Francolí
En motiu dels 50 anys del Casal de l'Espluga de Francolí, hem volgut retre un petit homenatge a totes les persones que han lluitat per tirar endavant aquesta institució que tant ha vetllat per la cultura catalana. Volíem conèixer els esdeveniments culturals i lingüístics impulsats pel Casal, les activitats en què ha col•laborat i la resposta i el grau d’implicació dels espluguins.

illARgonauta. Francesc Nadal i Jenny Triviño, de l'institut Illa de Rodes, de Roses

Modalitat: Mestres
En el món del màrqueting sovint s’utilitzen referents clàssics quan es posa nom als productes o marques, quan s’ideen les històries dels anuncis publicitaris. Moltes es basen en obres d’art clàssiques i universals, déus, drames, tragèdies gregues o herois encarnats en el món del cinema… Per què no explicar-ho al món? Aquest va ser, el setembre de 2012, el punt de partida del projecte illARgonauta, sobre clàssiques i economia amb Realitat Augmentada.

Anàlisi de la creació d'una obra literària

Modalitat: Alumnes
Aida Roca Redondo, alumna de 2n de batxillerat de l'Institut Els Pallaresos - Els Pallaresos
El treball ens proposa, a partir de les experiències de la pròpia autora, fer una anàlisi del procés de creació d’una obra literària. Amb l’ajuda i les experiències de quatre autors més, s’ha pogut donar resposta al procés d’elaboració d’un producte literari així i entendre com funciona el món editorial a dia d’avui.

La comarca de l'Alt Camp

Alumnes de 4t de primària de l'Escola Eladi Homs - Valls
El projecte, impulsat des de l’àrea de coneixement del medi social i natural, pretén fer un estudi sobre la comarca de l'Alt Camp. Hem intentat crear un projecte que abracés tot allò relacionat amb la comarca: els seus pobles, la toponímia, les festes, la població, els serveis, els monuments, el paisatge, les comunicacions, els recursos, els museus, els monuments i les llegendes. El treball de descoberta i arrelament a l’entorn afavoreix l’atenció a la cooperació i a la diversitat educativa.

Oper[acció] Enric Valor

Modalitat: Alumnes
Nerea Albelda Sanchez, Paula Bernal, Palomares, Josep Fenollosa Benvabent, Celia Flores Mena, Maria Celeste López Pinela, Lidia Mateu Escandell, Maria Peñalva Nicolau, Borja Fogués Vayá, Agustina Vila Gorreto, Miguel Aguado Rostoll, Andrea Aparisi Tel, Angela Arboleda Dasca, Ainhoa García Garrigues, Borja García Martínez, Amanda Orovig GArrigues, Nerea Tormo Gil, Yasmina Tortosa Torres, Alba Bagan Cogollos, Ana Isabel Bautista Timos, Josep Benabent Gomis, Adian Cogollos López i Alberto Fernández Coneje, alumnes de 4t d'ESO de l'IES Arabista Ribera - Carcaixent
La proposta que presentem és la creació de la primera òpera sobre una rondalla valenciana d’Enric Valor. Hem volgut conèixer el món literari de Valor a través de les seues rondalles i en concret, de “La Mare dels Peixos”. Amb tota la informació recollida d’aquesta rondalla, que ens servirà per generar idees i múltiples recursos, volem crear-ne l’òpera i estrenar-la el desembre de 2016.

Joves emprenedors creem un nou producte

Modalitat: Alumnes
Joana Coll , Anna Gómez, Ana Camacho i Aaron Trillo, alumnes de 4t d'ESO de l'Institut Moianès - Moià
L'objectiu d'aquest treball és crear un producte alimentari nou. Per fer-ho, hem comptat amb els ingredients, espai i coneixements necessaris per tal que el resultat final fos un producte apte i saludable. En la part teòrica del treball aportem tota la informació sobre el percentatge calòric dels ingredients així com també una llista de les possibles al·lèrgies i intoleràncies. A més a més, hem tingut en compte les persones celíaques i les veganes i hem adaptat el nostre producte a les seves necessitats.

Infoxicació a la Xarxa. Com cerca i gestiona la informació en aquest ecosistema l’alumnat d’ESO? I els docents com actuem? Marta Mallarach, de l'institut Bosc de la Coma, d'Olot

Modalitat: Mestres
Laa investigació fixa un doble objectiu: • analitzar les competències digitals / informacionals dels alumnes en referència a la cerca i gestió de la informació acadèmica per part de l’alumnat que cursa estudis a ESO i • analitzar com incideixen els docents en el guiatge de la recerca d’informació i construcció del coneixement emprant Internet, posant especial atenció en la Infoxicació, excés d’informació que rebem de la Xarxa.

Escrivim i il·lustrem llibres

Alumnes de 3r i 4t de primària de l'Escola Víctor Oroval i Tomas - Carcaixent
S'han elaborat uns llibrets col·lectius a partir del les assignatures de valencià, coneixement del medi i plàstica. El resultat han sigut quatre llibres: endevinalles, contes, poesia i arbres fruites i ornamentals de Carcaixent. Cada llibre conté il·lustracions i dibuixos dels alumnes i ha resultat ser un treball engrescador per a tothom.

Trepitgem el carrer per construir el futur

Pol Rifà Llimós, alumne de 2n de batxillerat de La Salle Manlleu - Manlleu
Estudi sociològic que vol comprendre la societat a partir de tres eixos simbòlics: el carrer, la festa i la revolta. El carrer com a símbol d’humanitat, la festa com a símbol de comunitat i la revolta com a símbol de llibertat.

Pàgines