Mostrant: 330 projectes

Pàgines

MARTA NO TÉ POR

ALUMNAT TERCER EDUCACIÓ INFANTIL - CATARROJA
MARTA NO TÉ POR Amb aquest treball hem potenciat les competències bàsiques mitjançant el caràcter interdisciplinari del diferents llenguatges com el matemàtic, plàstic, literari i l'expressió oral. També hem potenciat la imaginació lliure, la creativitat artística a partir d'una història inventada, el treball cooperatiu i en equip, el respecte i acceptació de les aportacions dels companys i companyes, l'ús del llenguatge literari oral i escrit (la narració i la descripció) i el consens a l'hora de prendre decisions...

LLIBRES D’AULA, UN RECURS FANTÀSTIC ! (per incentivar el llenguatge oral i escrit)

Mestres i alumnes de Ed. Infantil - Santpedor
Aquesta experiència es porta a terme al Parvulari d’Ed. Infantil de l’Escola Riu d’Or de Santpedor i sorgeix de la necessitat d’elaborar una documentació d’aula que incentivi als alumnes a conèixer i explicar coses que passen a l’escola, a casa, vivències personals, emocions... i compartir-les amb la resta de la comunitat educativa. És un treball que es va fent de mica en mica des de P3 fins a P5 segons la pròpia vida del grup i de les necessitats del propi aprenentatge.

DESPERTANT VOCACIONS TECNOLÒGIQUES DELS INFANTS

Claustre de l'escola l'Era de Dalt - Tona
A L’Era de Dalt ens vam proposar explorar possibles vies per despertar talents, vocacions i interessos en el camp tecnològic des de la infància, treballant en el context real d’una escola. Vam adoptar la iniciativa com a projecte transversal d'escola per el curs 15-16 i s'implicaren infants, claustre i famílies en la realització d’un gran nombre d’activitats, totes amb la tecnologia com a fil conductor.

BIBLIOACTIVA AL CEIP LLUÍS VIVES

ELENA GARCIA MORELL, ENRIQUETA MOLLÀ SOLER - ONTINYENT
Des del CEIP Lluís Vives pensem que l’animació lectora és un eix fonamental en el procés d’ensenyament - aprenentatge dels nostres alumnes. Per aquesta raó, fa tres anys vam iniciar un recorregut que anem ampliant any rere any. L’Apadrinament Lector ens ajuda en aquesta tasca. El curs 2015-2016 vam canviar la Biblioteca del centre d’ubicació, per tal de donar-li un major espai i una nova imatge, més atractiva i acollidora per als nostres alumnes.

Cada gota compta

Alumnes de Cicle MItjà - Ripoll
L’aigua és vida. L’aigua és un bé escàs i preuat, i això és el que volem transmetre als nostres alumnes amb aquest treball. És necessari que els nostres infants tinguin cura en l’utilització de l’aigua, que no la malmetin ni malgastin de forma poc responsable. Amb aquesta intenció hem desenvolupat un treball que intenta conscienciar de la importància de l’aigua en el nostre planeta.

JUGANT AMB LA POESIA D'EN JOAN OLIVER

MONTSE GONZÁLEZ I COLOMÉ - SABADELL
Aquest any la ciutat de Sabadell ha homenatjat l'escriptor Joan Oliver, conegut amb el pseudònim de Pere Quart, amb motiu del 30è aniversari de la seva mort. La nostra escola també ha volgut aportar el seu gra de sorra en l’homenatge d’aquest poeta Sabadellenc i per això, a la classe de P5, hem descobert i treballat alguns dels seus poemes, fonamentalment els del “Bestiari”, tot enllaçant-ho amb el nom de la classe. Als nens i nenes de P5 els han agradat tant aquests poemes que els han volgut compartir amb la resta de l’escola i amb les famílies.

ABECEDARI GASTRONÒMIC

BELÉN PAVÍA MUT, TERESA LLORENS ALMIÑANA - DÉNIA
“Rap gastronòmic sobre base de menjars típics, amb guarnició d’il·lustracions pròpies. Tot envoltat en aroma #TastingSchools”. Podria ser el nom d’un plat 3 estrelles de la nostra benvolguda ciutat gastronòmica, Dénia. Però és el fruit del nostre projecte. La barreja d’ingredients de qualitat sempre dóna bon resultat. Gastronomia, llengua, tradicions, art, innovació i entusiasme són alguns dels que el composen. El procés d’elaboració ha estat a foc lent, en contínua ebullició.

El Camí de Cal·líope. Poesia al bosc.

Salaly Reverter, Yago Kjellman, Pau Vila, (...) - Mont-ral
Aquest treball ha estat realitzat per tots els infants de l'escola. L'objectiu final és crear un camí pel bosc on es puguin llegir poesies mentre es gaudeix de la natura i de l'entorn. El treball que han realitzat els infants ha estat sobre la poesia. Conèixer diferents poemes i poetes, triar poemes que parlin de l'entorn i de la natura, escriure els seus propis poemes i recitar-los. També hi ha hagut una part on s'ha triat el camí a fer, s'ha arreglar i s'ha fet una tasca de col·laboració entre tots els infants petits i mitjans.

OBLIT ÉS NOM DE DONA

ANNA PLADEVALL OROZ - LLEIDA
Després d’estudiar l’evolució del feminisme i de la lectura de Las Sinsombrero de Tània Balló, aquest treball de recerca va pretendre l’estudi de dones de les terres de Lleida amb una carrera literària important però no reconeguda. Estudiats els diferents perfils la tria va ser de quatre dones d’una mateixa generació que representen com han afectat les diferents maneres de repressió de la dona en les seves trajectòries literàries i com de llarg es va fer el franquisme i el posterior ressorgiment amb les dificultats implícites de ser dona de lletres.

Estudi sobre el patrimoni industrial, científic i tecnològic d'Esparreguera i la seva difusió i coneixement entre la ciutadania de la vila

Marc Félez Navarro, Gemma Serrano Codina - Esparreguera
El nostre és un treball documental sobre el patrimoni industrial, científic i tecnològic de la nostra vila, Esparreguera. Vam començar aquesta investigació el curs 2014-15 amb un altre company i l'hem continuada al llarg del 2015-16 fins avui.

Pàgines