Mostrant: 330 projectes

Pàgines

Aprenem com hauríem de fer-ho?

Ana Albitar Dos Santos - Barcelona
El tema del treball és la neuroeducació. L'he triat per la innovació que suposava i amb la voluntat de trencar amb els arquetips de l'educació actual i elaborar una proposta nova. Parteixo d'una anàlisi del sistema educatiu i aleshores em plantejo millorar-lo tot introduint els coneixements que avui dia es tenen sobre el nostre cervell i com aprenem millor perquè si coneixem el funcionament de l'òrgan responsable de tot aprenentatge, disposarem de les eines necessàries per potenciar-lo al màxim.

Escola Pepa Colomer

Modalitat: Escoles
1. Situació de partida del centre El centre educatiu Pepa Colomer s'inicia l'1 de setembre de 2014 després del tancament administratiu de l'escola Pompeu Fabra, fet efectiu el 31 d'agost de 2014. Aquesta decisió es pren després d'analitzar els resultats d'una auditoria realitzada durant el curs 2013-2014 i per decisió del Departament d'Ensenyament.

A LA PELL D'UN REFUGIAT

JOSÉ JUAN GUIJARRO, MARIA GRÀCIA CLOQUELL - Palma de Mallorca
“Has de posar-te a la pell de l’altre i viure-hi per entendre'l” Atticus Finch Des de l'IES SON PACS de Palma, en la nostra línia habitual de conjugar projectes que fusionin la reflexió en valors i el desenvolupament de les TIC a través del llenguatge audiovisual, presentam el resultat de les diferents propostes educatives que han realitzat els nostres alumnes amb el contingut genèric de les crisis migratòries mundials i en concret de la crisi dels refugiats Sirians al mediterrani. La pretensió ha estat la realització d'un exercici d'EMPATIA, la recerca de la reflexió i

ELS PANS DEL NOSTRE POBLE

ALUMNES DE P5 I CICLE INICIAL - La Fatarella
L’escola “Los Castellets” de la Fatarella volem presentar el projecte realitzat amb els alumnes d’Educació Infantil i Cicle Inicial, sobre la descoberta de l’ofici de forner i el món de la farina i el pa. Aquest projecte es va generar a partir de la proposta que ens va fer la Fundació “El Solà” amb seu a la Fatarella. Aquesta fundació es dedica a la conservació del patrimoni de les construccions rurals de pedra en sec i recuperació d’oficis tradicionals (picapedrer, pagesia...).

DIÀLEGS. Projecte teatral i radiofònic.

Maria Josep Palomar , Pep Bas i Portet, Anna Ortín Meneses - Manlleu
DIÀLEGS és un projecte de teatre i ràdio realitzat a l'escola Puig-Agut amb alumnes de 4t de cicle mitjà. Un centre d'infantil i primària ubicat a Manlleu al barri de ll'Erm, barri amb un alt grau d'immigració, majoritàriament d'origen marroquí. El projecte s'estructura en dos àmbits. Per una banda, hi ha tot el treball referent a la creació i representació de dues obres teatrals. I per l'altra, l'enregistrament d'un Cd àudio de diàlegs a la ràdio escolar.

ESCOLA MANSUET

Modalitat: Escoles
L’escola Mansuet és una escola pública catalana d’una sola línia que compta amb un projecte educatiu diferent i molt innovador. Per tal de donar resposta a les diferents necessitats dels infants, treballem sense llibres de text, fomentant el treball per competències, interdisciplinari i transversal, utilitzant una gran varietat de recursos i metodologies innovadores com són els racons, els projectes ... A l'escola Mansuet entenem l’educació com un procés integral que té com a principal objectiu el desenvolupament físic, intel·lectual, afectiu, emocional i social dels infants, perquè

MERCÈ RODOREDA

MITJANS GRANS (3ER I 4RT) ESCOLA RELLINARS - RELLINARS
Amb la finalitat d'apropar als alumnes de l'escola a una autora catalana i conèixer la vida que ella va viure, presentem la Mercè Rodoreda, que també és un exemple de valentia en l'època que li va tocar viure. A partir d'aquesta idea, comencem un projecte a l'escola que ens permetrà no només entendre l'obra de l'artista i fer nosaltres d'escriptors al seu estil, sinó també endinsar-nos en el món de la botànica i els éssers vius, fins a fer un recital de poesia per l'escola i una exposició dels textos que van realitzar els alumnes.

M'organitzo les colònies

Equip de mestres Escola La Creu - Torrefarrera
El projecte interdisciplinari “m’organitzo les colònies” sorgeix de les ganes i motivació que mostren els alumnes de 6è per les seves colònies, les seves últimes colònies a l’escola. Les preguntes constants com: - Què farem a les colònies? - És llarg el viatge? - Quant valdrà? ... vam pensar que serien una oportunitat per iniciar un projecte amb una situació real clau, organitzar-se les colònies.

TOTS EN MOVIMENT

Alumnes de tercer de primària - Palafolls
TOTS EN MOVIMENT Amb el títol: “Tots en moviment” els alumnes de 3r de Primària de l’Escola Les Ferreries de Palafolls, han dut a terme una iniciativa educativa innovadora amb l’objectiu que els nostres alumnes entenguin i integrin un nou discurs: el de la gent gran activa. Hem volgut fer-los adonar del pes social tant important que també tenen les persones de la tercera edat dins d’una societat que avança molt ràpid tecnològicament i en la qual no podem perdre el valor que ens poden transmetre encara aquest col·lectiu.

ZER Les Salines

Modalitat: Escoles
Les nostres escoles formem part de la mateixa ZER des de fa 21 anys. Som escoles de tipologies diferents i al principi ens va costar una mica trobar punts de treball en comú. Amb el pas del temps i del treball en equip, els hem trobat i actualment un dels que ens uneix i ens cohesiona més és la filosofia i la metodologia en el treball del nostre entorn. Entenem que l’entorn és una riquesa que tenim a les escoles i creiem que s’ha de potenciar la seva descoberta. Permet educar persones i ciutadans compromesos amb el seu territori i per extensió amb el país.

Pàgines