Bases Premis Baldiri Reixac

101.000 euros per als vostres projectes

VOLS SER UNA ESCOLA BR?

12 premis de 3.000 euros als millors projectes de centre

Apostem per projectes transversals d’escola que promoguin la renovació pedagògica i que estiguin compromesos amb la llengua catalana i la fomentin com a expressió de pensament, d’intercomprensió de la diversitat cultural i de comunicació per a la cooperació.

12 premis per a la concepció, el desenvolupament i l’aplicació d’un projecte de centre, que s’atorgarien de la següent manera:

• 6 premis a projectes que estimulin la transformació educativa i utilitzin la llengua i la cultura catalanes.
  • 6 premis a projectes que utilitzen la llengua i la cultura catalanes com a eina de cohesió social.

Premi UOC d’Innovació

Entre totes les propostes presentades a la categoria de projectes de centre, s’atorgarà un premi de 4.000 euros promogut conjuntament amb la Universitat Oberta de Catalunya per a un projecte que impulsi la transformació innovadora.

ETS UN DOCENT TRANSFORMADOR?

Premi d’estímul a mestres i professors per a la transformació educativa de l’aula
4 premis de 4.000 euros

Apostem pels mestres i els professors que fomenten la innovació pedagògica a l’hora de resoldre els reptes que planteja la realitat de l’aula i n’impulsen la transformació educativa.

Explica’ns el repte i formula’ns la teva proposta.

• 4 beques dotades amb 4.000 euros cadascuna per a la concepció, el desenvolupament i l’aplicació d’una proposta didàctica referida a qualsevol nivell escolar, àrea d’aprenentatge o àmbit de coneixement, que contribueixi a resoldre un repte de l’escola d’avui.

BALDIRITZA’T

50 premis de 900 euros a alumnes compromesos, encuriosits i creatius

Has fet un treball escolar BR?

Busquem projectes que siguin en català o aranès, destaquin per creatius i compromesos, utilitzin les TIC, tractin sobre qualsevol àrea de coneixement i estiguin fets per alumnes d’ensenyament no universitari, ja sigui en equip o individualment.

Presenta’l i podràs guanyar 900 euros, en forma de targeta regal ABACUS, per a materials adreçats a l’ensenyament-aprenentatge o llibres en català, en qualsevol format.

Els premis es distribuiran de la següent manera:

• 10 premis a Cicle Infantil i Inicial
  • 10 premis a Cicle Mitjà i Superior
  • 10 premis a ESO i Cicles Formatius de Grau Mitjà
  • 10 premis a Batxillerat i Cicles Formatius de Grau Superior.
  • 10 premis a treballs que afectin diversos nivells o centres escolars.
Qui s’hi pot presentar?

Professors, alumnes, escoles, Zones Escolars Rurals (ZER), instituts, centres de formació d’adults, centres universitaris de formació del professorat, escoles de música i escoles d’educació especial, d’arreu dels territoris de parla catalana.

Fins quan tens temps?

El termini de presentació s'acaba el dia 26 de gener de 2018.

Línia directa d’atenció a mestres i alumnes 932090948

Qui són els membres del jurat?

Joan Arjona, Joan Gumbert, Àngels Pérez, David Pujol, Ramon Raventós i Coral Regí.

El jurat, segons els treballs presentats, podrà modificar el nombre de guardons concedits per modalitat.

Altres consideracions
  • La Fundació Carulla podrà disposar dels treballs premiats durant un any per tal d'exposar-los i promoure'n la difusió.
  • La Fundació Carulla es reserva el dret a fer difusió dels projectes guardonats a les pàgines web www.fundaciocarulla.cat i www.bonespractiquesbaldiri.cat.
  • Els treballs no premiats podran ser recollits durant el mes de juny.
Comptador de candidatures
S'han registrat 14 candidatures.
Objectiu
Els Premis Baldiri Reixac (BR), creats l’any 1979, arriben a la 40ena edició. Durant tot aquest temps, hem reconegut l’excel·lència pedagògica dels professors i les escoles capdavanteres i hem apostat per una escola de qualitat on el català és la llengua comuna des de la qual aprenem i promovem la resta de llengües i enfortim la cohesió social.
Dotació

101.000 euros

Premi al projecte global d’escola: 12 premis de 3.000 euros.

Premi UOC d’innovació: d’entre totes les propostes presentades a la categoria de projectes de centre, 1 premi de 4.000 euros per a aquella proposta educativa que impulsi la transformació innovadora.

Premi d’estímul a mestres i professors: 4 premis de 4.000 euros.

Premi als alumnes: 50 premis de 900 euros.

Termini de presentació
El termini de presentació s'acaba el dia 26 de gener de 2018.