Transforma l’educació des de la cultura

BALDIRITZA’T I TRANSFORMA!

Per a escoles amb voluntat transformadora, per a mestres compromesos i innovadors, per a alumnes curiosos i creatius.

Per a tots vosaltres, ja és aquí la 41a edició dels Premis Baldiri Reixac. Els Baldiri!

Encarar els nous reptes educatius...

Els Baldiri reconeixen, impulsen i fan realitat projectes educatius que donin resposta als reptes de l’educació del s. XXI, que s’enfrontin al fracàs escolar i a la desigualtat educativa, que impulsin les noves competències, que generin oportunitats, que eduquin en la solidaritat o la inclusió social.

... des de la cultura i la creativitat

I tot això, que ho facin posant la cultura, la creativitat i la llengua al centre del seu projecte. Perquè és amb la cultura i a través de la cultura que podrem transformar l’educació i la societat, i construir un país més obert, cohesionat, integrador i equitatiu.

PREMI ESCOLA BALDIRI

• 10 premis de 3.000 €

Ets una escola Baldiri?

Si sou una escola amb voluntat transformadora, si lluiteu contra el fracàs escolar i la desigualtat, si us reinventeu dia a dia per a millorar, si impulseu el pensament crític o la creativitat, si encareu els reptes educatius del s. XXI des de la innovació pedagògica i amb la cultura com a eix vertebrador, sou una escola Baldiri.

Aquest premi és per a vosaltres, veniu a buscar-lo!

Guardonem 10 projectes d’innovació pedagògica i pràctiques educatives de referència que s’estiguin duent a terme i que donin respostes efectives als reptes educatius actuals.

PREMI BALDIRI D’ESTÍMUL A MESTRES, PROFESSORS I EMPRENEDORS EDUCATIUS

• 6 premis
  • Finançament fins a 4.000 € per premi
  • Programa d’acompanyament i mentoria d’un dels premis (UOC i Fundació Carulla)

L’oportunitat de transformar

A tu, que vius la teva professió amb passió, que despertes en els alumnes el desig d’aprendre, que els escoltes i acompanyes, que potencies la creativitat i el pensament crític, que promous la igualtat i el respecte a l’aula, que apostes per la innovació...

A tu, t’oferim un nou repte: El Baldiri d’Estímul

Guardonem i ajudem a fer realitat 6 nous projectes que fomentin la innovació pedagògica a l’hora de resoldre els reptes que planteja la realitat de l’aula i n’impulsen la transformació educativa.

PREMI BALDIRI A ALUMNES COMPROMESOS, ENCURIOSITS I CREATIUS

• 25 premis de 500 € a experiències en grup
  • 5 premis de fins a 1.000 € en la matrícula universitària o qualsevol altra opció formativa

Baldiritza’t i guanya fins a 1.000 €

Els alumnes sou els protagonistes

Sou emprenedors, curiosos i creatius? Teniu esperit crític i reflexiu? Creieu en la intel·ligència emocional i social? Defenseu la diversitat, la igualtat i la cohesió? Sou oberts, lliures i amb ganes d’emprendre?

Busquem els cinc millors treballs d’investigació en català d’alumnes de Batxillerat i Cicles Formatius de Grau Superior: rigorosos, creatius, innovadors i amb un enfocament cultural. Apunta’t als Baldiri i tindràs una gran oportunitat per a millorar la teva formació.
  • 25 premis de 500 € a experiències en grup
    Si heu participat en alguna experiència d’aprenentatge en grup innovadora i única i que hagi donat resposta a un repte educatiu, presenteu-vos als Baldiri i podreu guanyar 500 € en material escolar i compartir el vostre projecte amb altres escoles.

A qui va dirigit?

Professorat i mestres d’escoles, zones escolars rurals (ZER), instituts, llars d’infants, centres de formació d’adults, centres universitaris de formació del professorat, escoles de música i escoles d’educació especial d’arreu dels territoris de parla catalana i altres agents educatius.

Qui és el jurat?

Joan Arjona, Coral Regí, Laia Bou, Bet Madera, Àngels Pérez, Josep Menargues, David Pujol, Helena Morillas i Ramon Raventós.

Descarrega’t les bases i participa a: www.elsbaldiri.cat
Línea directa per a resoldre dubtes: 93 209 09 48

Comptador de candidatures
S'han registrat 360 candidatures.
Objectiu
Els Baldiri reconeixen, impulsen i fan realitat projectes educatius que donin resposta als reptes de l’educació del s.XXI. Perquè és amb la cultura i a través de la cultura que podrem transformar l’educació i la societat.
Dotació

Premi Escola

• 10 premis de 3.000 euros.
  • Participació gratuïta en el seminari sobre metodologies pedagògiques a través de les arts.

Premi Baldiri d’Estímul

• 6 premis de fins a 4.000 euros.
  • Programa d’acompanyament i mentoria d’un dels premis (UOC i Fundació Carulla).

Experiències en grup

• 25 premis de 500 euros.

Candidatura individual

• 5 premis de fins a 1.000 euros en la matrícula universitària o qualsevol altra opció formativa.
Termini de presentació
El termini de presentació s’acaba el dia 27 de gener de 2019.