XXXII edició dels Premis d'Actuació Cívica

24/11/2014 - 19:00

Els guardons es van lliurar el dilluns 24 de novembre, a les set del vespre, al Saló de Cent de l'Ajuntament de Barcelona

Els Premis d'Actuació Cívica, que va crear la Fundació Carulla l'any 1983, són sis guardons, dotats amb 5.000 euros cadascun, destinats a fer conèixer i distingir la tasca (generalment poc coneguda, sovint anònima, però exemplar) de persones que han actuat i actuen al servei de la identitat nacional en els diversos àmbits de la vida i de la relació humana, com ara l'ensenyament, els mitjans de comunicació, les ciències, l'art, la cultura popular, la música, el teatre, l'economia, el dret, l'acció social i cívica, etc.

L'alcalde Xavier Trias va presidir l'esdeveniment, i Carles Duarte, director de la Fundació Carulla, va presentar les bases del nou premi Lluís Carulla, ara destinat a impulsar projectes culturals en diversos àmbits de la llengua catalana, les arts i el pensament.

Els guardonats d'aquesta XXXII edició han estat Ester Bonal i Sarró, de Barcelona; Irene Coghene, de l'Alguer; Montserrat Fontané, de Girona; Tomeu Martí i Florit, de Palma; Rosa Serrano i Llàcer, de Paiporta; i Emigdi Subirats i Sebastià, de Campredó. El jurat que ha determinat el veredicte d'aquests Premis d'Actuació Cívica ha estat format per Antoni Bassas, Jordi Carulla-Ruiz, Carles Duarte, Vicent Partal i Damià Pons.

L'acte de lliurament dels premis va anar acompanyat del discurs d'Antoni Bassas en representació del jurat, seguit del de Montserrat Fontané en nom dels guardonats. Finalment, l'actor Mingo Ràfols va llegir alguns fragments del llibre Cròniques del Setge de Barcelona de 1713-1714, en commemoració del Tricentenari d'enguany i del llibre-nadala que anualment publica la Fundació Carulla, aquest any dedicat a rememorar la derrota de 1714 i altres moments claus de la història de Catalunya fins a l'actualitat.