VI Jornada Premis Baldiri Reixac, cap a un nou model educatiu

03/11/2017 - 13:00

Dissabte 21 d’octubre es va celebrar la VI Jornada dels Premis Baldiri Reixac a l’Institut Terra Alta a Gandesa (Terres de l’Ebre)

La VI Jornada dels Premis Baldiri Reixac ha estat un entorn on compartir experiències a través d’alguns dels treballs guardonats a l’edició 2016-2017 dels premis.

La directora de la Fundació Carulla, Marta Esteve, va inaugurar la jornada recordant la finalitat dels Baldiri: “Després d’haver atorgat els premis que aposten no només pel reconeixement sinó també per impulsar noves experiències emergents, avui tenim aquestes jornades per compartir i generar coneixement entre les experiències i els projectes premiats”.

Tanmateix, va reconèixer la importància de l’escola i la feina dels professors: “Sempre hem de recordar el nostre deure de reconèixer la tasca diària, profunda i compromesa que cada dia es dóna en cada escola amb cada mestre. Sempre.”

Els projectes exposats es van dividir en funció de la seva temàtica, al primer torn: aplicació didàctica de les TIC; creativitat i expressió lingüística; foment de l’ús de la llengua; llengua, comunicació i integració; i coneixement de l’entorn.

Al segon, els blocs temàtics van canviar: projectes comunitaris i de ciutat; projectes de centre; experiències d’aula (cicle infantil, inicial i internivells); experiències d’aula (cicle mitjà i superior); i experiències d’aula (ESO i batxillerat).

La jornada va finalitzar amb una conferència sobre el canvi educatiu a càrrec d’Eduard Vallory, analista social i gestor del canvi català, especialitzat en educació i director del programa Escolanova 21. I finalment, Marta Esteve, va presentar les bases de la XL edició dels Premis Baldiri Reixac.

L’assistència a les jornades va comptar amb els mestres i professors guardonats; l’alcalde de Gandesa, Carles Luz; la directora dels Serveis Territorials d’Ensenyament, Manolita Cid; el director de l’Institut Terra Alta, Ricard Marrugat; els membres del jurat; i totes i tots els assistents.

Les jornades dels Premis Baldiri Reixac són una xarxa d’aprenentatge on impulsar, reconèixer i construir una escola catalana de qualitat.