VI Jornada Premis Baldiri Reixac

09/10/2017 - 15:30

És un entorn per compartir experiències escolars i conèixer alguns dels treballs guardonats en l’edició 2016-2017

La VI Jornada dels premis, que es farà el dissabte 21 d’octubre a l’Institut Terra Alta a Gandesa (Tarragona), té com a objectiu compartir coneixements i experiències educatives envers el canvi del model educatiu per construir una escola catalana de qualitat, enfortir els lligams entre les escoles que han participat en els premis, donar visibilitat als diferents treballs, difondre el coneixement adquirit i promoure una educació innovadora i compromesa amb el país, la seva llengua i la seva cultura.

El programa marca l’inici de les activitats a les 10 i fins les 14 h. La directora de la Fundació Carulla, Marta Esteve, inaugurarà la jornada i, a continuació, s’inicien els seminaris de presentacions d’experiències, es faran cinc intervencions simultànies a escollir-ne una per bloc temàtic: aplicació didàctica de les TIC; creativitat i expressió lingüística; foment de l’ús de la llengua; llengua, comunicació i integració; i coneixement de l’entorn.

Després d’una breu pausa per prendre un cafè, continuaran les presentacions d’experiències escolars. En aquesta segona fase els blocs temàtics seran: projectes comunitaris i de ciutat; projectes de centre; experiències d’aula (cicle infantil, inicial i internivells); experiències d’aula (cicle mitjà i superior); i experiències d’aula (ESO i batxillerat). Coneix els projectes que es presetaran.

A continuació, Marina Gay i Carles López, directora i coordinador de Xarxes d’Escola Nova 21, faran una conferència sobre canvi educatiu. I finalment, es farà la presentació oficial dels XL Premis Baldiri Reixac.

Les inscripcions es poden fer fins el 20 d’octubre al web del Departament d’Ensenyament (http://xtec.gencat.cat/ca/formacio/formacio-permanent-professorat/cercador-activitats/). El codi de l’activitat és 8100151810. Un cop feta la inscripció, els ponents i els assistents rebran una certificació del departament.