Notícies Fundació Carulla

Per una escola democràtica, cohesionada i catalana

Data: 
17/11/2017 - 09:30

La Fundació Carulla ens hem adherit a Som Escola, un conjunt de 54 entitats cíviques, culturals i de tot l’àmbit educatiu que ens organitzem per refermar el suport a l’escola catalana i al model de cohesió social que aquesta representa.  

Som Escola va néixer amb l’objectiu de consolidar i millorar el model educatiu català i coordinar totes aquelles persones, entitats i institucions que es comprometen a actuar de manera activa en suport d’una escola catalana en llengua i en continguts, que no separi els infants i joves per la seva llengua d’origen i que ajudi a construir una societat més cohesionada, democràtica i lliure.

Som Escola acaba de presentar el manifest Per la consolidació, protecció i millora del model educatiu català en un acte on va ser present la directora de la Fundació Carulla, Marta Esteve. 

En aquest manifest es recorda per què va néixer el projecte, fa ja sis anys, i quin és el model educatiu català que cal defensar: “el model educatiu català té per finalitat la formació integral de la persona i la seva capacitació per a conviure democràticament en la pluralitat, des d’enfocaments pedagògics que possibiliten la construcció crítica i l’autonomia de pensament i d’aprenentatge de tots i cadascun dels infants, independentment d’origen, llengua o condicions individuals”. 

També, es fa una reflexió crítica sobre la importància d’un model educatiu de qualitat en l’actual context històric i social: “fa encara més important garantir que el model educatiu català es consolidi i millori, per a donar resposta als reptes i les necessitats dels infants i de la societat”. 

Finalment, es fa una demanda col·lectiva per impulsar un model educatiu de qualitat i integrador: “fem una crida perquè el conjunt de la societat faci seu aquest patrimoni que és el model educatiu català, i que es comprometi a consolidar-lo, protegir-lo i contribuir-ne a la millora”. 

D’altra banda, Som Escola ha desenvolupat una recerca sobre diversos aspectes de l’escola catalana amb els següents resultats

-Els alumnes catalans tenen el mateix nivell de llengua castellana que la mitjana de l’Estat

-El model educatiu català no té cap influència negativa per a l’aprenentatge de la llengua castellana de l’alumnat

-La llengua familiar (la que es parla a casa) no condiciona els aprenentatges de l’alumnat

-El model d’immersió lingüística no perjudica l’aprenentatge de l’alumnat castellanoparlant

-A Catalunya no existeixen dues comunitats en l’aprenentatge de les dues llengües oficials

-No hi ha cap correlació entre l’augment de l’independentisme i l’escolarització en el model educatiu català

-L’escolarització en l’escola catalana no té gaire incidència sobre la identificació nacional dels infants i joves

Agenda
dl dt dc dj dv ds dg
 
 
 
 
1
 
2
 
3
 
4
 
5
 
6
 
7
 
8
 
9
 
10
 
11
 
12
 
13
 
14
 
15
 
16
 
17
 
18
 
19
 
20
 
21
 
22
 
23
 
24
 
25
 
26
 
27
 
28
 
29
 
30
 
31