Transforma l'educació a través de la cultura. Baldiritza't!

08/11/2018 - 16:45

Presentació de candidatures fins al 27 de gener de 2019!

Ja és aquí la nova edició dels Premis Baldiri Reixac. Els Baldiri! Per a escoles amb voluntat transformadora, per a mestres compromesos i innovadors, per a alumnes curiosos i creatius! Des de fa 40 anys, els Premis Baldiri Reixac han impulsat i reconegut projectes educatius d’escoles, alumnes, mestres i professors que aposten per la innovació en educació, fent-ne del seu eix la cultura, la llengua i les tradicions. La Fundació Carulla reforça la seva aposta per l’educació amb una nova edició dels Premis que vol incidir en la capacitat creativa de la comunitat educativa del nostre país.

Qui s’hi pot presentar?

Professorat i mestres d’escoles, zones escolars rurals (ZER), instituts, llars d’infants, centres de formació d’adults, centres universitaris de formació del professorat, escoles de música i escoles d’educació especial d’arreu dels territoris de parla catalana.

Altres agents educatius.

Alumnes de Batxillerat o Cicle Formatiu de Grau Superior.

Categories i premis:

Premis Escola Baldiri: dirigit a centres amb projectes d’innovació pedagògica i pràctiques educatives de referència que s’estiguin duent a terme i que donin respostes efectives a través de metodologies innovadores i cooperació entre la comunitat educativa:

10 premis de 3.000 euros a projectes educatius que situïn la cultura, la llengua i la creativitat com a eixos vertebradors.

Participació gratuïta en el seminari en metodologies pedagògiques a través de les arts que tindrá lloc el mes de juliol de 2019.

Premis Baldiri Estímul: dirigit a mestres, professors i emprenedors culturals, té com a objectiu fer possibles nous projectes que fomentin la innovació pedagògica a l’hora de resoldre els reptes que planteja la realitat de l’aula i n’impulsen la transformació educativa:

6 premis de 4.000 euros a projectes que tinguin com a eixos la cultura i la llengua catalana i, situant l’alumne al centre, donin resposta a una necessitat detectada a l’aula.

Mentoria i acompanyament per part de la Fundació Carulla i la Universitat Oberta de Catalunya d’un dels projectes guardonats.

Premis Baldiri alumnes: els alumnes compromesos, encuriosits i creatius són els protagonistes, i per impulsar la seva formació i creativitat enguany aquesta categoria es divideix en dues:

25 premis de 500 euros a experiències de grup innovadora i única que hagi donat un resposta a un repte educatiu.

5 premis de fins a 1.000 euros en la matrícula universitària o qualsevol altra opció formativa als millors treballs d’investigació de Batxillerat i CFGS.

Transforma l’educació a través de la cultura. Baldiritza’t!

Guanyadors d’altres edicions ens han explicat el que ha significat per ells rebre un Premi Baldiri Reixac: “El premi ens ha servit per poder fer realitat la nostra aula tecnològica dins l’Escola. Impulsar el projecte que nosaltres hi creiem i poder apropar el projecte a la comunitat.” Marc Sibila- Instròniks – Premi Estímul a mestres i professors 2017 “Els Premis Baldiri Reixac m’han suposat a nivell personal un reconeixement immens a la feina feta, i econòmicament un impuls important per poder cursar els meus estudis a la universitat”. Marc Casals – Els pastors a Catalunya. Passat, present i…futur? Premi Alumne 2018

La imatge de campanya

La imatge de la campanya dels Premis Baldiri Reixac 2018 ha estat dissenyada per La Casa de la Carlota, un estudi de disseny on treballen professionals i creatius amb síndrome de Down i autisme. Del treball de cocreació de persones amb capacitats diferents ha nascut una figura que representa la cultura i l’educació en clau de les competències del segle XXI. Us convidem a visitar el web dels premis i conèixer-ne el disseny: www.elsbaldiri.cat. El hashtag de la campanya serà #ElsBaldiri2019.

Podeu descarregar-vos les bases i omplir els formularis d'inscripció a elsbaldiri.cat