Surtdecasa.cat, Proscenium i Museu Virtual de la Moda de Catalunya, finalistes del II Premi Lluís Carulla

Tres emprenedors culturals han tingut una idea molt bona i presenten la idea de la seva vida
18/11/2016 - 18:45

La millor idea d’emprenedoria cultural aconseguirà 100.000 euros i el suport tècnic de la Fundació

A través del II Premi Lluís Carulla d’estímul a un projecte cultural volem fer viable la millor idea d’emprenedoria cultural aportant 100.000 euros i el nostre suport tècnic durant un any. El Premi promou la innovació per tal d’enfortir i modernitzar la cultura i la societat catalanes. Amb el guardó, des de la Fundació Carulla pretenem contribuir a donar resposta als nous reptes que té plantejats la societat catalana.

El projecte guanyador se sabrà el dilluns 21 de novembre al vespre, en un acte presidit pel conseller de Cultura, Santi Vila, qui estarà acompanyat pel president de la Fundació Carulla, Joaquim Coello, i per la directora general, Marta Esteve. Ivana Miño, presentadora del programa Catalunya Experience de TV3, conduirà l’esdeveniment.

El Premi Lluís Carulla duu el nom de l’empresari i mecenes creador de la Fundació Carulla i es tracta de l’acte més emblemàtic de la Fundació.

Els finalistes

El II Premi Lluís Carulla ha rebut un total de 73 candidatures. El jurat, integrat per Guillem Usandizaga, Emilio Álvarez, Mireia Tomàs, Jordi Carulla-Ruiz i Vicenç Villatoro, ha triat com a finalistes els següents projectes:

Surtdecasa.cat, un mitjà de comunicació digital especialitzat en cultura i oci de proximitat.

És una plataforma digital especialitzada en cultura i oci del territori català. Un mitjà de comunicació cultural de proximitat que disposa d’informació actualitzada sobre activitats a les Terres de l’Ebre, el Camp de Tarragona, el Penedès, l’Empordà, Ponent, Girona i la Catalunya Central. El projecte neix el 2010 a les Terres de l’Ebre i, tot i que va començar com una petita start-up de tres persones, s’ha convertit en una empresa amb més de vint periodistes joves. Surtdecasa.cat és un portal complet, diàriament actualitzat i amb voluntat de donar veu a tota l’oferta cultural del territori. Treballa per aconseguir ser el referent en cultura i oci de proximitat arreu del territori català i, per tant, informar d’allò que està passant al voltant dels lectors.

Proscenium, gravacions amb lectura dramatitzada de textos teatrals catalans complementades amb dossiers pedagògics interactius.

La Col·lecció de Teatre Proscenium serà l’aplicació informàtica que permetrà atorgar una nova via de difusió i possibilitarà la internacionalització del patrimoni dramàtic català. Es tracta de gravacions amb la lectura dramatitzada de textos teatrals, que es complementen amb dossiers pedagògics interactius (per a estudiants). L’aplicació, adaptada a cecs i sords, és apta per a dispositius mòbils i ordinadors de sobretaula. La impulsora del projecte és l'Editorial Proscenium, que promou iniciatives d'arts escèniques a través de la revista digital que duu el mateix nom. Proscenium, que neix amb una marcada vocació de servei públic, té com a objectiu promoure, divulgar i donar suport a la internacionalització de la creació catalana contemporània.

Museu Virtual de la Moda de Catalunya, web que recull les peces de vestir històriques dels museus catalans.

A Catalunya, la moda ha tingut al llarg de la història un paper preeminent, tan a nivell industrial com comercial. Als seus museus s’hi conserva un important fons de peces que són pràcticament desconegudes i han estat ben poc estudiades (només un 6% de les peces de vestir històriques estan a l’abast del públic). Aquest projecte desenvolupa una proposta de gestió i de transferència de coneixement a través d’una web que esdevindrà un Museu Virtual de la Moda de Catalunya. Serà el producte d’una tasca de recerca i desenvolupament a tres nivells: històric-artístic, geogràfic i tecnològic, amb implicació ciutadana i ús de grans dades. El projecte vol respondre al repte social de l’accés universal a un patrimoni rellevant a Catalunya, tant per la seva significació social i cultural, com per la seva importància com a vector econòmic.