Notícies Fundació Carulla

Data:
15/03/2019 - 10:45

Enguany hem rebut un total de 387 candidatures, 13 més que en l’edició anterior

La 41a convocatòria dels Premis Baldiri Reixac corresponent al curs 2018-2019 es va tancar el passat 29 de gener amb 387 projectes, un total de 13 més respecte a l’any passat (374 candidatures), la qual cosa representa un augment d’un 3,5%. 74 escoles s’han presentat als Baldiri d’enguany, que opten a 10 premis de 6.000 €, 216 alumnes, a 25 premis de 500 €, i 97 mestres, que opten a 6 premis de 4.000 €. La categoria d’estímul ha sigut l’increment més notable (32,9%), i pel que fa a la demarcació, les Illes Balears han estat les que han experimentat més variació respecte a l’any passat (260%).

En aquesta 41a edició dels premis, la Fundació Carulla ha reforçat la seva aposta per l’educació amb una nova edició que vol incidir en la capacitat creativa de la comunitat educativa del nostre país. Les bases de la convocatòria del curs 2018-2019 incorporen alguns canvis, tot i que l’essència dels premis segueix sent la mateixa. Volem seguir reconeixent i impulsant aquells projectes que amb la cultura i la llengua com a vehicle, siguin innovadors, sostenibles, inclusius i que es puguin implementar en altres contextos, però amb un programa d’acompanyament i de formació darrera.

Des del 1979, els premis Baldiri Reixac han reconegut els esforços d’alumnes, mestres i centres educatius per fer de l’escola catalana una escola innovadora i que cerca l’excel·lència pedagògica des d’una perspectiva cultural. Uns premis que s’han convertit en un referent pel país i que, en paraules de Marta Esteve, directora de la Fundació Carulla, “van néixer per impulsar i donar suport a l’escola catalana en un moment en què feia molta falta i, de fet, avui tornen a ser imprescindibles”.

Candidatures per categoria:

ESCOLES