Prorrogats els XXXIV Premis d'Actuació Cívica

21/07/2016 - 09:15

Els guardons reconeixen el compromís amb el país de sis personalitats

La Fundació Carulla prorroga la XXXIV edició dels Premis d’Actuació Cívica

El termini de presentació de candidatures finalitza el 21 d'octubre

Els Premis d'Actuació Cívica, creats per la Fundació Carulla l'any 1983, són sis guardons, dotats amb 5.000 euros cadascun, destinats a fer conèixer i distingir la tasca (generalment poc coneguda, sovint anònima, però exemplar) de persones que han actuat i actuen al servei de la identitat nacional en els diversos àmbits de la vida i de la relació humana, com ara l'ensenyament, els mitjans de comunicació, les ciències, l'art, la cultura popular, la música, el teatre, l'economia, el dret, l'acció social i cívica, etc.

Les postulacions als premis poden ser fetes per qualsevol persona o entitat, però no pel propi candidat. El jurat que determinarà els guardonats està format per Antoni Bassas, Jordi Carulla-Ruiz, Carles Duarte, Vicent Partal i Damià Pons.

Els guanyadors de la darrera edició varen ser: Montserrat Cadevall, presidenta de la Federació Catalana d’Entitats Corals (FCEC); Miquel Costa, responsable de l’Editorial Mediterrània-Eivissa; Mireia Montané, pedagoga i directora del Projecte COMconèixer; Vicent Olmos, director editorial de l’editorial Afers i cap de col·leccions de Publicacions de la Universitat de València; Artur Quintana, filòleg estudiós del català de l’Aragó i president d’Iniciativa Cultural de la Franja, i Ferran Rella, president del Consell Cultural de les Valls d’Àneu.

Proposeu candidats