Professors de tot Catalunya van compartir a Girona l’experiència pedagògica dels premis Baldiri Reixac

20/10/2015 - 12:30

La IV Jornada dels premis Baldiri Reixac ha destacat la tasca educativa de qualitat guardonada durant trenta-set anys

La Fundació Carulla va celebrar el dissabte 17 d’octubre a Girona la quarta Jornada Premis Baldiri Reixac, en la qual es van valorar i compartir alguns dels treballs premiats a l’última edició d’aquests premis educatius que enguany han arribat a la seva trenta-setena edició.

Aquesta experiència pedagògica, que coincideix amb la convocatòria dels XXXVIII Premis Baldiri Reixac, va tenir lloc durant tot el matí a l’Institut Jaume Vicens Vives de Girona, i va reunir prop de tres-cents professionals de l’ensenyament, provinents d’un centenar de centres educatius d’arreu de Catalunya. Les edicions anteriors han tingut lloc a Vic, Balaguer i l’Espluga de Francolí, amb una participació cada cop més nombrosa.

La inauguració de la Jornada va fer-se a dos quarts de 10 del matí amb la intervenció de Carles Duarte, director de la Fundació Carulla. A l’entremig de les dues sessions en què es divideix la Jornada, a tres quarts de dotze, va haver-hi la conferència sobre la Vida i/o obra de Ramon Llull, a càrrec de Joan Santanach, professor, comissari de l’Any Llull i coordinador de l’Editorial Barcino.

El format d’aquesta IV Jornada dels Premis Baldiri Reixac ha consistit en un primer bloc de divuit seminaris simultanis dividits per blocs temàtics d’alguns dels temes guardonats a l’anterior edició (Aplicació didàctica de les TIC i dels mitjans de comunicació, Creativitat i expressió lingüística, Foment de l’ús de la llengua, Llengua, comunicació i integració, Cultura popular i Coneixement de l’entorn). Els ponents van disposar de quinze minuts per exposar el tema, i un cop finalitzada la presentació van haver-hi cinc minuts més de col·loqui.

Després de la conferència va exposar-se un segon bloc que consistia en divuit projectes i experiències d’aula corresponents a sis àrees concretes (Projectes comunitaris; Projectes de centre; Experiències d’aula infantil i cicle inicial; Experiències d’aula cicle mitja i superior; Experiències d’aula ESO i batxillerat; Experiències d’aula internivells). En aquest cas els ponents també van disposar de quinze minuts de presentació i cinc de col·loqui.

Els premis Baldiri Reixac, que guardonen escoles, alumnes, mestres i professors dels territoris de parla catalana, són destinats a l’estímul i el reconeixement de l’escola catalana i de qualitat, i són dotats per la Fundació Carulla amb el micromecenatge que aporten els receptors del llibre-nadala que la Fundació tramet cada any a persones interessades per la cultura catalana. En el següent enllaç trobareu tota la informació de la convocatòria d'aquest curs: http://www.fundaciocarulla.cat/ca/premis-baldiri-reixac/bases

La Jornada, destinada a mestres i professors de centres d’ensenyament dels territoris de parla catalana, és gratuïta i té com a objectius:

- Enfortir els lligams entre l’extensa xarxa que avui formen les escoles i els ensenyants que han participat en els premis al llarg d’aquests anys.

- Donar visibilitat al treball dut a terme pels diferents centres educatius, ensenyants i alumnes de totes les etapes educatives.

- Difondre el coneixement generat i acumulat a través dels diferents projectes presentats.

- Conèixer i compartir experiències i bones pràctiques educatives.

- Promoure la innovació educativa.

- Consolidar una escola compromesa amb el país, la seva llengua i la seva cultura.