Notícies Fundació Carulla

Presentem l’última novetat de l’Editorial Barcino: el Llibre de totes maneres de potatges

Data:
14/03/2018 - 13:30

L’acte se celebra a la Sala Àgora del CosmoCaixa i compta amb la presència de Ferran Adrià

L’Editorial Barcino, en col·laboració amb l’Obra Social “La Caixa” i el Restaurant 7 Portes, presenta l’última novetat del seu catàleg: el Llibre de totes maneres de potatges. Es tracta del tercer gran receptari de cuina en llengua catalana de l’edat mitjana, juntament amb el Llibre de Sent Soví i el Llibre d’aparellar de menjar. D’aquesta primera etapa, que es correspon amb el període medieval, només queda per publicar el Llibre del coc.

Als seus més de dos-cents capítols hi trobem tot tipus de receptes i consells per cuinar diversos plats de l’època, ordenats segons el cicle litúrgic, i presentats en aquesta edició amb el text original i amb una adaptació al català modern per facilitar-ne la comprensió. També l’acompanyen estudis sobre el context de l’època, així com una anàlisi culinària.

A l’acte hi intervenen representants de les entitats que organitzen l'esdeveniment, així com l'historiador Toni Riera i el cuiner Ferran Adrià.

dl dt dc dj dv ds dg