Presentació dels XII Premis d'Educació en el Lleure a la seu del Club d'Esplai Bellvitge

04/09/2015 - 10:45

La Fundació Carulla remarca la seva voluntat de "mantenir una eina al servei de la col·lectivitat" amb els Premis d'Educació en el Lleure

Ahir dijous 3 de setembre, a les 12 del migidia, va presentar-se la dotzena edició dels Premis d'Educació en el Lleure a la seu del Club d'Esplai Bellvitge, d'Hospitalet de Llobregat. En la roda de premsa van intervenir-hi el director de la Fundació Carulla, Carles Duarte; el director general de Joventut del departament de Benestar Social i Família de la Generalitat, Antoni Reig; la presidenta del Consell Nacional de la Joventut de Catalunya (CNJC), Núria Ramon; i Carles Barba, vicepresident de Fundesplai.

El director de la Fundació Carulla, Carles Duarte, ha reivindicat "l'esperit de suma i de mantenir una eina al servei de la col·lectivitat" que tenen els Premis d'Educació en el Lleure que impulsa l'entitat. Duarte, que ha assenyalat que l'educació "forma part de l'ADN" de la Fundació Carulla, ha manifestat, alhora, que és "inevitable emocionar-te quan convoques aquests premis i sentir admiració davant les iniciatives que s’hi presenten".

Carles Barba, vicepresident de Fundesplai, ha iniciat els parlaments tot remarcant la significació especial que tenia que la Fundació Carulla hagués escollit la seu del Club d'Esplai Bellvitge per a aquesta presentació, tot just quan s'acompleixen cinquanta anys de la creació d'aquest conegut barri de l'Hospitalet, i cinc menys de la fundació del Club. Per la seva banda, Antoni Reig ha reconegut que l'agraïment expressat pels altres ponents a la col·laboració de la Generalitat en els premis ha de ser a l'inrevés: "Forçosament, de l'Administració cap la Fundació Carulla", ha puntualitzat, alhora que ha fet palès l'increment que cada any hi ha en les activitats d'educació en el lleure. I al seu torn, Núria Ramon ha posat de manifest que els premis "contribueixen a que l'educació en el lleure i l'associacionisme siguin reconeguts".

El jurat dels Premis d’Educació en el Lleure 2014 va premiar la trajectòria del Club d'Esplai Bellvitge per la seva trajectòria de quaranta-cinc anys dedicats als infants i als joves. El Club d’Esplai Bellvitge és la història d’un somni convertit en realitat. Milers d’infants i joves n’han estat protagonistes i els ha ajudat a créixer i construir també els seus somnis. Pioner en l’esplai diari, ha esdevingut un model d’acció educativa i social que ha dignificat l’educació en el lleure. També ha estat llavor i referència de molts esplais de l’Hospitalet i d’arreu del país, i és on es troba l’origen de Fundesplai. El Club és part de la història d’èxit de Bellvitge, un barri que va néixer fa cinquanta anys mancat de tot i que avui és una comunitat plena de vida.

Els Premis d’Educació en el Lleure, que compten amb la col·laboració de la Direcció General de Joventut i el CNJC, estan destinats a reconèixer projectes, experiències i trajectòries de caràcter educatiu dins l’àmbit de l’educació social i del lleure. Els premis consten de sis guardons de 4.000 euros cadascun: quatre destinats a nous projectes i a experiències ja realitzades; un en reconeixement de la trajectòria d’una entitat, que el jurat concedeix amb independència de les propostes presentades, i finalment un guardó a la millor experiència o projecte que estigui fet per joves i/o adreçat a joves, ofert per la Direcció General de Joventut. La dotació total dels premis és de 24.000 euros.

Podeu accedir a les bases dels XII Premis d'Educació en el Lleure a través d'aquest enllaç: http://www.fundaciocarulla.cat/ca/premis-d-educacio-en-el-lleure/bases