Presentació del Llibre de Sent Soví a la Seu d'Ègara de Terrassa

19/06/2015 - 12:15

El llibre és el primer volum de la col·lecció 7 Portes de Receptaris Històrics de la Cuina Catalana

Dijous 18 de juny, a les set de la tarda, l'Editorial Barcino, segell editorial de la Fundació Carulla, i el Restaurant 7 Portes van presentar el Llibre de Sent Soví a la Seu d'Ègara de Terrassa. En l'acte,  emmarcat dins el II Cicle de Cultura Medieval de Terrassa, van participar-hi Carles Duarte, director de la Fundació Carulla; Joan Santanach, el coordinador de l'Editorial Barcino; Joan Soler, director de l'Arxiu Històric; Paco Solé Parellada, propietari del restaurant 7 Portes i Keko Martínez-Anglés, vicepresident del Gremi Empresarial d'Hostaleria de Terrassa i membre de Terrassa Gastronòmica. A la cloenda de l'acte es va oferir un tast d'alguns productes de la cistella de Terrassa Gastronòmica.

El Llibre de Sent Soví, coeditat per l'Editorial Barcino i el Restaurant 7 Portes, és el receptari més antic conservat en llengua catalana i és considerat una síntesi de la cuina europea del segle XIV. L’edició que es presenta, a cura de Joan Santanach, incorpora una versió al català modern a càrrec de Mònica Barrieras investigadora de la Universitat de Barcelona i membre del Grup d’Estudi de Llengües Amenaçades.

La col·lecció 7 Portes de Receptaris Històrics de Cuina Catalana té l’objectiu de contribuir a difondre la cultura catalana en l’àmbit de la gastronomia i resseguir l’evolució que ha experimentat des del segle XIV fins a finals del segle XX. El Restaurant 7 Portes i l’Editorial Barcino han coincidit en la importància de recuperar i de divulgar uns llibres de cuina, sovint apassionants, que des del segle XIV ajuden els catalans a entendre millor d’on vénen i com són; uns llibres que han estat crucials i, en alguns casos, ben populars, i que s’aspira que esdevinguin un repertori de consulta i de referència per als experts, però també per a tots els amants de la cuina. En total, la col·lecció estarà formada per una cinquantena de títols, que s’aniran publicant a raó de dos o tres per any.