Presentació del llibre Cada dia és festa, de Bienve Moya

03/12/2014 - 19:00

El llibre és el quart volum de la col·lecció Museu de la Vida Rural d'Editorial Barcino

El passat dimecres 3 de desembre a les 19h es va presentar a la Llibreria La Impossible de Barcelona el llibre Cada dia és festa, escrit per Bienve Moya. La presentació va anar a càrrec de Carles Duarte, director de la Fundació Carulla, Jordi Llavina, director de la col·lecció Museu de la Vida Rural, i l'autor Bienve Moya.

Cada dia és festa és una descripció de la cultura festiva catalana. Bienve Moya ressegueix el món festiu del país, sovint desconegut per al públic ampli, i reflexiona sobre el sentit de la festa en la societat, els motius de la seva existència i de la seva perdurabilitat. A més del funcionament de cada festa, la localitat i els seus elements propis, se n'explica l'origen i el perquè. Si es tracta de venerar un sant, es fa saber de què és patró i quina és la seva llegenda, mentre si es tracta d'una qüestió agrícola es remet al calendari i a la seva història.

El llibre s'estructura en forma de 'menú estacional'. Es comença amb el 'primer plat', l'hivern, amb les festivitats nadalenques corresponents al mes de desembre, i s'arriba a les 'postres', a la tardor, amb les festes de setembre, octubre i novembre. Cada 'plat' palesa la diversitat dels països de parlar catalana, des de l'àrea prepirinenca fins al sud d'Alacant. Cada dia és festa, tal com comenta l'autor, "té la pretensió de mostrar, en una panoràmica prou àmplia, el ric paisatge actual de la festa popular catalana.”

L’autor

Bienve Moya (Vilanova i la Geltrú, 1944) ha estat implicat en companyies i projectes vinculats al teatre com Els Joglars, la Xarxa de Teatres Públics de Catalunya, el Projecte Alcover, Trapezi o la Fira Internacional del Circ. També va ser un dels promotors del projecte Socatalà, d’investigació sobre la música tradicional contemporània, i des de l’Ajuntament de Barcelona va treballar a favor de la recuperació de les festes. L’any 2005, va intervenir en la fundació del col·lectiu Els Altres Andalusos. L’any 2009 va rebre el Premi Nacional de Cultura.