Presentació del llibre Admnistració pública i valors

11/12/2014 - 19:00

El llibre és el nou volum de la col·lecció Observatori dels Valors

El passat 11 de desembre a les set de la tarda va tenir lloc a l'Escola d'Admnistració Pública de Catalunya la presentació del llibre Admnistració Pública i valors. Eines i mecanismes per a una governança ètica, el nou volum de la Col·lecció de l'Observatori dels Valors. En l'acte hi van participar Àngel Catiñeira, director de l'Observatori dels Valors, Carles Duarte, director de la Fundació Carulla, Francisco Longo i Adrià Albareda, autors del llibre.

Administració púbica i valors repassa l’evolució i la transformació dels valors públics per poder presentar en detall com a Catalunya i Espanya, comparativament amb d’altres països del món, s’han afrontat nous escenaris dins l’Administració pública. Sota el concepte d’infraestructura ètica, el llibre presenta un conjunt d’eines, mecanismes i processos, tant formals com informals, que els governs han utilitzat per respondre als reptes d’enfortiment ètic de les administracions i dels seus agents.

L’Observatori dels Valors és una iniciativa de la Fundació Carulla amb la col·laboració de la Càtedra Lideratges i Governança Democràtica d'ESADE. Els seus objectius principals són fer un diagnòstic de la situació present a Catalunya pel que fa als valors, detectar els punts crítics de desacord o controvèrsia en relació amb determinants temes que posen en joc valors i pràctiques i, parar atenció als valors emergents i al seu impacte en la societat. Altres treballs monogràfics de la col·lecció s'han centrat en àmbits com la religió, els mitjans de comunicació, els joves, la política, el consum, entre d'altres.