Presentació de L'hort del segon origen a la Casa del Llibre

17/04/2015 - 11:15

El llibre es va presentar a la Casa del Llibre i va oferir un tast d'alguns dels seus productes

El passat dijous 16 d'abril a les 19:30 h va presentar-se L'hort del segon origen a la Casa del Llibre de Rambla Catalunya. L'acte va comptar amb la presència de l'autor del llibre, Jordi Puig i Roca, Òscar Rodríguez, productor de la pel·lícula Segon origen,  Jordi Llavina, director de la Col·lecció Museu de la Vida Rural, i Carles Duarte, director de la Fundació Carulla. Després de l'acte de presentació va fer-se un tast a càrrec del cuiner Oriol Llavina, del restaurant El Cigró d'Or, on es van degustar dues tapes elaborades especialment per a l'ocasió: cigrons verds menuts de Serinyà i un empedrat de mongeta del carall. Tot acompanyat de cava brut nature gran reserva de Cava Torelló.

L'obra, escrita pel doctor en Ciències Ambientals Jordi Puig i Roca, forma part de la Col·lecció Museu de la Vida Rural, editada per l’Editorial Barcino, segell editorial de la Fundació Carulla, i  té un estret lligam amb la pel·lícula Segon origen, dirigida per Carles Porta i basada en el Mecanoscrit del segon origen de Manuel de Pedrolo, que s’estrenarà pròximament.

L'hort del segon origen –que duu com a subtítol L'horticultura del futur amb arrels del passat– té vocació de manual i pretén explicar com l’horticultura, la fructicultura i la cria d’animals que feien els nostres avis, amb els coneixements i les tècniques modernes, poden ser un tresor que ajudi a alimentar les generacions futures d’una manera sana i respectuosa amb l’entorn. És també un inventari inèdit de més de 500 varietats locals catalanes d'hortalises i fruiters amb consells de com plantar-les, com conrear-les, tenir-ne cura i, fins i tot, on comprar-ne les llavors.

Col·lecció Museu de la Vida Rural

La col·lecció Museu Vida Rural pretén oferir títols d’interès etnogràfic i literari, que reflexionin sobre el món rural i la pagesia, com també sobre altres assumptes que s’hi relacionen.

Títols publicats:

- La força de la mà de l’home. Catàleg del Museu de la Vida Rural

- Cròniques rurals. El testimoni de vint personalitats del nostre país en la seva relació amb el camp i l’entorn rural, Jordi Llavina, Carme Martí i Albert Carreras.

- Marges, Roger Vilà Padró

-Cada dia és festa, Bienve Moya

Sobre l'autor

Jordi Puig i Roca (l’Ametlla del Vallès, 1978) es declara "pagès de vocació" i és doctor en Ciències Ambientals especialitzat en Canvi Climàtic i Canvi Global Ambiental. Vinculat a l'Institut de Ciència i Tecnologia Ambiental de la UAB (ICTA) i a la Xarxa de Custòdia del Territori de Catalunya, ha publicat diversos articles científics en prestigioses revistes tant nacionals com internacionals i és autor o coautor de llibres que tenen com a temàtica el patrimoni natural i cultural. Des de l'any 2002, està al capdavant de la cooperativa L'Espigall, una explotació agrícola que produeix amb varietats locals.