Presentació Anuari dels Valors 2015

04/07/2016 - 18:15

Els límits de les aspiracions.

Dilluns 11 de juliol es va presentar a ESADE la nova edició de l'Anuari dels Valors, el volum enfoca la seva reflexió sobre tres grans temes de repercussió internacional que van centrar l’actualitat l’any passat: la crisi humanitària derivada de l’èxode dels refugiats procedents de l’Orient Mitjà; l’impacte i les conseqüències dels atemptats terroristes provocats per diversos grups vinculats amb l’autoanomenat Estat Islàmic, i el conflicte polític i econòmic entre Grècia i la troica, formada per la Comissió Europea, l’FMI i el BCE, amb repercussions i miralls a tota la comunitat.

Aquestes tres problemàtiques no han començat a Catalunya i la seva resolució no s’emmarca només dins el nostre àmbit d’actuació. Però la nostra manera d’estar al món i la voluntat de contribuir a millorar-lo ens porten a acollir entre nosaltres aquells grans debats als quals no podem restar aliens, ni per la nostra condició de catalans ni d’europeus, ni per la nostra –encara que petita– presència al món.

Presentaren l'acte en Carles Duarte, president de la Fundació Carulla i Àngel Castiñeira, director de la Càtedra LideratgeS i Governança Democràtica i professor del Departament de Ciències Socials d’ESADE.

Van intervenir-hi Carles Boix, titular de la Càtedra Robert Garrett de Política i Afers Públics del Departament de Ciència Política de la Woodrow Wilson School of Public and International Affairs de la Universitat de Princeton, Francesc Mateu, director d'OXfam Intermón Catalunya i Lurdes Vidal, responsable de l’Àrea de Món Àrab i Mediterrani de l’IEMed

L'acte fou moderat per Antoni Bassas, periodista. Membre de l’equip directiu del diari ARA