Premi Lluís Carulla 2020: dona ales al teu projecte transformador

06/11/2019 - 11:45

Convoquem els emprenedors culturals amb la nova edició del Premi Lluís Carulla, que impulsa projectes i idees culturals socialment transformadores

Arriba la 4a edició del Premi Lluís Carulla, un premi bianual que té com a principal objectiu estimular i fer viables projectes i idees culturals en clau de transformació social en l’àmbit català. Convida als creadors culturals del nostre país a presentar iniciatives que, des de la cultura, ofereixin respostes als reptes de present i futur de la societat catalana. La convocatòria de presentació de projectes s’obrirà el pròxim 9 de desembre de 2019 i les bases completes del guardó ja es poden consultar al web www.premilluiscarulla.cat

Projectes i idees culturalment transformadores?
El Premi Lluís Carulla 2020 neix com una oportunitat per posar en pràctica el coneixement que, des de la Fundació, s’ha anat teixint amb Mūtāre: l’espai de reflexió i cocreació entre els sectors cultural i social que busca facilitar recursos per desenvolupar i avaluar projectes culturals transformadors. A partir del decàleg – que trobaràs al web de Mūtāre – s’ha pogut concretar els elements que incrementen la capacitat transformadora dels projectes culturals i algunes accions concretes a l’hora de planificar, desenvolupar, avaluar, millorar i comunicar un projecte o idea cultural.

Per tant, seguint el decàleg, s’entén com a projecte cultural transformador aquell que incorpora processos per provocar impactes sostinguts en el temps a persones, comunitats i territoris. La sostenibilitat de la iniciativa és un aspecte clau, com també ho és el treball en xarxa i que afecti com més persones millor.

Per la seva banda, una idea és socialment transformadora quan un o diversos agents culturals s’organitzen per primera vegada i posen en marxa un procés de treball amb una hipòtesi ben formulada al voltant d’un repte social.

Dotació econòmica
El premi compte amb una dotació de 100.000 € que es reparteix d’aquesta manera:

Premi a ‘Millor projecte’: 60.000 € pel projecte i 10.000 € en acompanyament durant dos anys.

Premi a ‘Millor idea’: 10.000 € per a la incubació i prototipat i 5.000 € en acompanyament durant un any.

A més, els 4 projectes i les 2 idees finalistes no guanyadores tenen accés a un fons de beques de 15.000 € en total i un seguiment cultural i empresarial.

Requisits i terminis per presentar-se al Premi Lluís Carulla 2020

Les idees i projectes culturals presentats han de tenir una clara vocació transformadora, de naturalesa cultural i incorporant el vessant artístic. Així doncs, les iniciatives poden girar entorn la música, les arts plàstiques i audiovisuals, la literatura i propostes multidisciplinàries, entre altres, i emmarcar-se en àmbits com el de l’educació, les ciències, la tecnologia, la mediació i gestió cultural... Cal que les idees proposades siguin inèdites i els projectes es trobin en una fase inicial de desenvolupament o plantegin un salt qualitatiu. Al Premi Lluís Carulla 2020 hi poden optar des de particulars, organitzacions i entitats sense ànim de lucre, i el període d'inscripció és del 9 de desembre de 2019 al 2 de febrer 2020. Els guardonats es donaran a conèixer a mitjans de novembre de l’any que ve.

Participar ja té premi

En els Premis Lluís Carulla 2020 participar ja té premi, ja que pel simple fet de participar-hi es tindrà accés a una sèrie de recursos com...

Les presentacions a diferents municipis del territori on es presentarà el premi i s’aclariran dubtes al respecte:

Barcelona: Dilluns 11/11/19 a les 19 hores i el Dimecres 13/11/19 a les 9:30 i també a les 13 hores al Convent Sant Agustí.

Tàrrega: Dilluns 25/11/19 a les 19 hores a la Biblioteca Comarcal.

Girona: Dilluns 02/12/19 a les 19 hores a la Casa Cultura.

Reus: Dimecres 04/12/19 a les 18 hores en el Centre de Lectura.

Manresa: Dilluns 09/12/19 a les 19 hores a la Biblioteca Central.

Assessorament personal i grupal on es plantejaran propostes de millora i decisions estratègiques de cara a la presentació del projecte o idea. L’oficina tècnica del premi oferirà aquest servei amb cita prèvia.

Formacions.

Acompanyament dels mentors empresarials Netmentora i Autoocupació i mentors culturals, per tal de treballar el contingut i la viabilitat de les iniciatives.

Què s’aconsegueix doncs? Crear l’ecosistema Premi Lluís Carulla, un espai en què tots els projectes i totes les idees presentades s’enriqueixen al llarg del procés de selecció i en definitiva incrementen la seva capacitat transformadora quant a sostenibilitat, impacte i viabilitat. Aquest és el principal objectiu del Premi Lluís Carulla: detectar, escoltar, acompanyar i impulsar iniciatives culturals amb valor afegit.

Més informació i dubtes
Inspirar-se sempre és d’ajut, per això al web del Premi Lluís Carulla hi trobaràs un apartat amb les iniciatives guanyadores i finalistes de la darrera edició, entrevistes i vídeos il·lustratius. També podràs consultar-hi les bases completes del guardó i si encara tens preguntes, no dubtis en posar-te en contactar amb l’oficina tècnica del Premi per demanar una entrevista personalitzada trucant al 932 090 948.

A través les xarxes socials de Twitter i Instagram de la @fundaciocarulla, es comunicarà l’actualitat del Premi sota els hashtags #LaCulturaTransforma i #PremiLluísCarulla2020.