"Plàstic", la nova exposició del Museu de la Vida Rural

05/03/2019 - 11:30

Genial o pervers?

“Plàstic” és la segona gran exposició que produeix el Museu de la Vida Rural de la Fundació Carulla després de la nova etapa iniciada el 2018 i una vegada finalitzada “The Dust Bowl. Quan la natura es rebel·la”. El projecte vol generar reflexió i debat, a través de les arts visuals, entorn un dels materials que més han canviat les nostres vides. L’objectiu és interpel·lar al visitant i fomentar la reflexió sobre la sostenibilitat a través de diferents llenguatges i propostes artístiques. El projecte convida a explorar la història del plàstic i a reflexionar sobre l’ús que en fem avui.

L’exposició compta amb la participació del col·lectiu Basurama, dedicat a la investigació, creació i producció cultural, i del col·lectiu Domestic Data Streamers, enfocat al desenvolupament de nous mètodes d’interpretació de dades. Aquests col·lectius, juntament amb divuit artistes joves, locals i internacionals del món de l’art, la ciència, el disseny, el cinema, la filosofia i l’educació, participen en la nova exposició produïda pel Museu de la Vida Rural amb el comissionat de la dissenyadora i directora d’art, Núria Vila.

La mostra presenta el plàstic com un invent genial que pot esdevenir pervers, reunint objectes, fotografies, vídeos i instal·lacions artístiques entorn aquest material que interpel·len i pregunten constantment: “Tu, com ho veus?”

“Plàstic”, que estarà oberta fins el 20 d’octubre de 2019, segueix els punts principals del decàleg Mutare: dona resposta a un repte social, l’ús del plàstic, situa el visitant al centre de la proposta i s’ha realitzat des d’una perspectiva artística i amb la participació dels principals agents del territori i de col·lectius socials locals. El decàleg Mutare és el resultat de la Jornada Mutare de cultura i transformació social i estableix els factors que incrementen el potencial transformador d’un projecte cultural.

Aquesta exposició, l’entrada de la qual es podrà pagar amb plàstic, també anirà acompanyada d’una proposta educativa i serà l’eix central de tot un seguit d’activitats paral·leles, que constaran de debats, cinefòrums, concerts i visites participatives. “Plàstic” respon a la visió de la Fundació Carulla i del Museu de la Vida Rural orientada a promoure la cultura i l’educació com a eines de transformació social.

Trobareu tota la informació sobre l'exposició a expoplastic.cat.