Notícies Fundació Carulla

Mig segle d’història a través de les Nadales de la Fundació Carulla

Data:
21/12/2017 - 10:15

Dilluns 18 de desembre vam celebrar a la Sala Moragues del Born CCM els 50 anys de la Nadala de la Fundació Carulla. Un acte presentat pel periodista Ramon Pellicer que va ser escenari del relleu a la presidència de la Fundació, assumida per Nicolau Brossa Carulla. L’esdeveniment va comptar amb les intervencions dels autors de la Nadala d’enguany: Joan B. Culla, Julià Guillamon, Bernat Puigtobella, Josep Maria Muñoz i Jordi Pardo.

La Nadala que Lluís Carulla va començar a publicar el Nadal de 1966 tenia com a objectiu felicitar les festes a amics i familiars, però any rere any s’ha transformat en una publicació monogràfica en la que autors de referència escriuen sobre temes que ocupen a la societat catalana. La Nadala s’ha convertit en aquests anys en un producte cultural de prestigi, singular en la seva concepció, i que mostra 50 anys d’història, inquietuds i esperances de la societat catalana. Podeu conèixer totes les Nadales aquí.

La Nadala, a més, connecta amb la societat catalana d’una manera especial. Tothom qui obté un exemplar de la publicació està participant d’enfortir l’Escola Catalana, doncs totes les col·laboracions es destinen íntegrament al finançament dels Premis Baldiri Reixac, que des de fa 40 anys premia iniciatives educatives innovadores i compromeses de l’Escola Catalana. Els lectors de la Nadala són, doncs, micromecenes dels Premis Baldiri. Des de la instauració dels premis s’han premiat més de 2.000 alumnes, 250 mestres i 500 escoles.

En paraules de Marta Esteve, Directora de la Fundació Carulla: "Una Nadala que era més que una Nadala. Una felicitació de Nadal vestida amb cultura, o millor: cultura vestida de felicitació de Nadal. Una eina de micromecenatge per millorar l'educació".

Podeu trobar tota la informació sobre com col·laborar amb la Nadala aquí

#50anysNadales

dl dt dc dj dv ds dg