Marta Esteve: “La cultura és un dret irrenunciable que ha de poder exercir tothom”

12/07/2018 - 09:45

La directora de la Fundació Carulla, entrevistada a Núvol.cat

Marta Esteve, directora de la Fundació Carulla, ha estat entrevistada per Bernat Puigtobella, del mitjà cultural Núvol. Una xerrada en què el tema de conversa ha estat la cultura i el seu paper transformador en la societat i l’educació.

“La cultura és essencial, però perquè això es compleixi l’hem d’entendre com un dret irrenunciable que ha de poder exercir tothom. L’hem de fer accessible i fer el possible perquè tothom hi pugui participar, sobretot aquells col·lectius que queden fora. I encara més, la cultura pot donar resposta a qualsevol repte de la societat”.

Mutare també ha ocupat bona part de la conversa, punt de partida per a l’entrada de la Fundació en una nova etapa acompanyada d’uns renovats Museu de la Vida Rural i Editorial Barcino.

En aquesta etapa volem ser catalitzadors, fer emergir projectes, crear les condicions perquè siguin possibles. Tenim clar que el treball en xarxa i en aliança és una de les claus i pensem que les persones amb qui anem coincidint en el camí (premiats, etc.) amb els qui compartim valors i visió del món, poden ser les nostres antenes”.

Pots llegir l’entrevista completa en aquest enllaç.