Notícies Fundació Carulla

Lliurament dels XXXVIII Premis Baldiri Reixac en la modalitat d'escoles i mestres i professors

Data:
12/05/2016 - 16:00

El president de la Generalitat, Carles Puigdemont, lliurà els XXXVIII Premis Baldiri Reixac, en la modalitat d'escoles i mestres i professors

El passat dilluns 9 de maig, a les 7 de la tarda, tingué lloc al Palau de la Generalitat, l'acte de lliurament dels XXXVIII Premis Baldiri Reixac, en la modalitat d'escoles i mestres i professors.

L'acte comptà també amb Meritxell Ruiz, consellera d’Ensenyament, Josep A. Planell, rector de la UOC, i Carles Duarte, president de la Fundació Carulla. En el decurs de l’acte, Joan Santanach, filòleg i comissari de l’Any Llull, a banda de coordinador de l'Editorial Barcino, va parlar de “La Doctrina pueril i la pedagogia en l’obra de Ramon Llull”.

En aquesta trenta-vuitena edició s'han atorgat 12 premis a la categoria d’escoles amb una dotació de 3.300 euros cadascun. En aquest cas, el jurat ha valorat la qualitat global i la catalanitat, en llengua i continguts concretades en un projecte educatiu i lingüístic que s'estigui aplicant i que assoleixi un ús elevat de la llengua entre l'alumnat i el professorat, tant en l'activitat acadèmica com en la comunicació informal. El guardó contempla, alhora, les dificultats que poden presentar determinats contextos escolars.

Pel que fa a la modalitat de mestres i professors, hi ha dos guardons de 4.000 euros per a un estudi, assaig pedagògic o experiència didàctica, que s'atorguen a projectes d'estudi o experiències que contribueixin a millorar la qualitat educativa i la docència, i, conjuntament amb la Universitat Oberta de Catalunya, s’ha atorgat un premi de 4.000 euros a una experiència docent en clau d'innovació, rellevant per la seva creativitat i capacitat d'anàlisi i adaptació als reptes de l'escola del segle XXI.

L’acte de lliurament dels treballs dels alumnes es va celebrar el diumenge 8 de maig al Casal de l’Espluga de Francolí. Es van premiar 65 projectes d’alumnes, dotats amb 700 euros cadascun. A més, s'han donat dos premis de 1.500 euros destinats a experiències específiques que fomentin la comunicació en català entre l’alumnat dins i fora de l’aula a fi de promoure l’ús social de la llengua.

Els Premis Baldiri Reixac són dotats per la Fundació Carulla amb les aportacions voluntàries dels receptors del llibre-nadala que l’entitat tramet cada any a persones interessades per la cultura catalana. La dotació total d’aquesta edició és de 100.100 euros i l’àmbit d’actuació són els territoris de parla catalana.

Enguany el jurat dels premis està format per Joan Arjona, Rosa Boixaderas, Àngels Pérez Tarragó, Carles Sigalés, Josep Maria Farré, Anna Verdaguer, Josep Gonzàlez-Agàpito, Anna Ramis, David Pujol i Rosa Maria Securún.

Els guanyadors han estat els següents:

Escoles:http://www.fundaciocarulla.cat/ca/premis-baldiri-reixac/guanyadors-escol...

Mestres i professors:http://www.fundaciocarulla.cat/ca/premis-baldiri-reixac/guanyadors-mestr...

Alumnes: http://www.fundaciocarulla.cat/ca/premis-baldiri-reixac/guanyadors-alumn...

dl dt dc dj dv ds dg