Lliurament dels XXXVIII Premis Baldiri Reixac en la modalitat d'alumnes

12/05/2016 - 15:45

Els premis en la modalitat d'alumnes van lliurar-se diumenge 8 de maig al Casal de l'Espluga de Francolí.

Aquest diumenge 8 de maig, a la una del migdia, van lliurar-se els Premis Baldiri Reixac als alumnes distingits en aquesta XXXVIII edició.

L'acte va fer-se al Casal de l'Espluga de Francolí i va estar presidit per Meritxell Ruiz, consellera d'Ensenyament, Carles Duarte, president de la Fundació Carulla, Dolors Civit, presidenta del Casal de l'Espluga, David Rovira, alcalde de l'Espluga i els membres del jurat dels premis. Ermínia Martí i Gerard Bosch van llegir el veredicte.

En aquesta edició, s'han premiat 65 treballs d'alumnes, dotats amb 700 euros cadascun. A més, s'han donat dos premis de 1.500 euros destinats a experiències específiques que fomentin la comunicació en català entre l’alumnat dins i fora de l’aula a fi de promoure l’ús social de la llengua.

Per comarques, s’han distingit 7 d’escoles de la comarca d’Osona; 6 de les comarques del Baix Llobregat i el Barcelonès; 4 de l’Alt Empordà, el Bages, el Baix Camp i la Conca de Barberà; 3 de l’Alt Camp, La Garrotxa i La Ribera Alta; 2 del Gironès, la Marina Alta, la Segarra i el Segrià; i 1 de l’Alt Penedès, Baix Ebre, Berguedà, La Safor, La Selva, Maresme, Menorca, Moianès, Pallars Jussà, Palma, Tarragonès, Vallès Occidental i Vallès Oriental.

Els Premis Baldiri Reixac són dotats per la Fundació Carulla amb les aportacions voluntàries dels receptors del llibre-nadala que l’entitat tramet cada any a persones interessades per la cultura catalana. La dotació total d’aquesta edició és de 100.100 euros i l’àmbit d’actuació són els territoris de parla catalana. Les candidatures que optaven als Premis eren un total de 245, repartides entre 30 escoles, 152 alumnes i 63 mestres.

Els treballs dels alumnes premiats poden consultar-se en el següent enllaç: http://www.fundaciocarulla.cat/ca/premis-baldiri-reixac/guanyadors-alumn...