Lliurament dels XXXVII Premis Baldiri Reixac als alumnes

08/06/2015 - 11:45

Els premis de la modalitat dels alumnes van lliurar-se diumenge 7 de juny al Casal de l'Espluga de Francolí

Aquest diumenge 7 de juny, a la una del migdia, van lliurar-se els Premis Baldiri Reixac als alumnes distingits en aquesta XXXVII edició. L'acte va fer-se al Casal de l'Espluga de Francolí i va estar presidit per Joaquim Nin, delegat del Govern de la Generalitat a Tarragona; Montserrat Carulla, presidenta de la Fundació Carulla; Dolors Civit, presidenta del Casal de l'Espluga; Dani Rovira, alcalde de l'Espluga i els membres del jurat dels premis. Carles Duarte, director de la Fundació Carulla i Anna March van llegir el veredicte.

En aquesta edició, s'han premiat 65 treballs d'alumnes, dotats amb 700 euros cadascun. A més, s'han donat dos premis de 1.500 euros destinats a experiències específiques que fomentin la comunicació en català entre l’alumnat dins i fora de l’aula a fi de promoure l’ús social de la llengua. Per comarques, han estat 9 d'Osona; 6 del Maresme; 4 de l'Alt Camp, Bages, Barcelonès, Conca de Barberà i el Gironès; 3 del Baix Llobregat, la Garrotxa i el Segrià; 2 del Baix Penedès, Berguedà, la Noguera, la Ribera (País Valencià), el Vallès Occidental i el Vallès Oriental; i 1 de l'Alt Penedès, el Baix Camp, Palma (Illes Balears), el Pla d'Urgell, la Ribera Alta (País Valencià), la Segarra, el Tarragonès, la Terra Alta i la Vall d'Albaida (País Valencià).

Els Premis Baldiri Reixac són dotats per la Fundació Carulla amb les aportacions voluntàries dels receptors del llibre-nadala que l’entitat tramet cada any a persones interessades per la cultura catalana. La dotació total d’aquesta edició és de 100.100 euros i l’àmbit d’actuació són els territoris de parla catalana. Les candidatures que optaven als Premis eren un total de 308, repartits entre 34 escoles, 204 alumnes i 70 mestres.

Els treballs dels alumnes premiats poden consultar-se en el següent enllaç: http://www.fundaciocarulla.cat/ca/premis-baldiri-reixac/guanyadors-alumnes?any_premis=2015&=Aplicar