Lliurament dels XIII Premis d’Educació en el Lleure

05/11/2017 - 18:15

L’acte de lliurament dels Premis d’Educació en el Lleure 2017 es va celebrar ahir a l’espai socioeducatiu Estel d’Assís, la sede de l’Associació Educativa Integral del Raval, una de les organitzacions guardonades.

Els Premis d’Educació en el Lleure són convocats per la Fundació Carulla amb la col·laboració de la Direcció General de Joventut del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies de la Generalitat de Catalunya i el Consell Nacional de la Joventut de Catalunya.

Enguany, els premis han presentat les següents novetats: tres premis a nous projectes dotats d’acompanyament metodològic realitzat per experts. D’altra banda, s’entrega un premi a la trajectòria d’una entitat en el camp de l’educació en el lleure. I a una experiència de la Direcció General de Joventut que sigui feta per joves i/o adreçada a joves. Tots els premis són guardonats amb 4.000€.

Els premis s’han atorgat en una cerimònia íntima dirigida per la directora de la Fundació Carulla, Marta Esteve, qui ha posat en valor la tasca educativa i transformadora de les entitats que treballen en temps de lleure i que eduquen, des de la proximitat.

En representació del jurat, Edgar Iglesias ha fet una reflexió de cada un dels projectes i ha explicar per què aquestes tasques i els seus organitzadors han de ser premiats als XII Premis d’Educació en el Lleure.

Els guardonats a la categoria de “nous projectes” han estat:

L’Associació Arrels Urbanes (Salt, Gironès) pel seu projecte “Musicarrela’t”, una iniciativa que té com a repte transformar, mitjançant la creativitat dels joves, les diverses músiques d’arrel tradicional pròpies dels habitants que conviuen a Salt. Ha recollit el premi la responsable del projecte, Gemma Canadell.

El Centre d’Esplai La Gresca (Ripollet, Vallès Occidental) pel seu projecte “Aventura sense cobertura”, uns campaments que demostrin que es pot viure sense tecnologia i que inculquin als joves el valor que tenen la natura, les relacions humanes i les tradicions. La seva responsable, Marta Pi, ha recollit el premi.

L’Associació Educativa integral del Raval (Barcelona, Barcelonès) pel seu projecte “Raval Audiovisual”. El seu responsable, Ignasi Sagalés ha explicat que a través de la creació audiovisual, el projecte pretén ser el vehicle que permeti als adolescents i joves participants desenvolupar una reflexió crítica sobre la societat en què vivim.

D’altra banda, l’Agrupament Escolta i Guia l’Estornell (L’Espluga de Francolí, Conca de Barberà) ha rebut el premi a la categoria “la trajectòria d’una entitat” pel seu projecte “4 dècades, 4 pics”. Per celebrar el 40 aniversari, més de 250 persones van pujar quatre cims: Sant Jeroni (Montserrat), El Canigó, El Pedraforca i el Montardo. El seu responsable, Ferran Lozano, juntament amb una part de l’agrupament, han recollit el seu diploma.

I finalment, Manel Ros, subdirector general de Joventut, ha anunciat l’associació guardonada a la categoria “una experiència de la Direcció General de Joventut”: l’entitat Joves per la Igualtat i la Solidaritat (L’Hospitalet de Llobregat, Barcelonès) pel seu projecte “En trànsit”. Més de 2.500 joves han participat en aquesta tasca que dona una visió més àmplia i realista de les migracions en l’adolescència.

Els XIII Premis d’Educació en el Lleure són un reconeixement a la tasca imprescindible que realitzen totes aquestes entitats amb els seus projectes.