Notícies Fundació Carulla

Les candidatures a la 40ena edició dels Premis Baldiri Reixac incrementen més d’un 37% i arriben a les 374

Data:
31/01/2018 - 11:45

Premiarem els 12 millors projectes d’escola, 4 mestres que apostin per la transformació educativa i 50 alumnes compromesos, encuriosits i creatius.

A més, lliurarem el premi UOC innovació

En total destinarem 101.000 € en premis per fomentar la qualitat a les escoles de parla catalana

La 40 convocatòria dels Premis Baldiri Reixac (PBR) corresponent al curs 2017-2018 s’ha tancat amb 374 projectes, una xifra significativament superior a la de l’any passat (272 treballs), cosa que representa un increment del 37,5%. Concretament, s’han presentat 113 escoles, 188 alumnes i 73 mestres. L’increment més notable (62,8%) ha estat a la categoria de projectes de centre, ja que a l’edició anterior s’hi van presentar 43.

Un altre fet significatiu és que totes les comarques de Barcelona, Girona i Tarragona han estat representades. Tanmateix, hem rebut projectes del Garraf, la Ribera d’Ebre i el Pallars Sobirà, comarques on fins aquesta edició no havíem tingut participació.

A partir d’ara, els membres dels jurat analitzaran els projectes i fins i tot es desplaçaran a les escoles per contrastar sobre el terreny les propostes. La previsió és conèixer a mitjan del mes d’abril els guardonats de la quarantena edició dels PBR, els quals rebran en total 101.000€. Es tracta de la quantitat procedent de les aportacions dels subscriptors de la Nadala, la publicació monogràfica que edita la anualment la Fundació per felicitar el Nadal i que enguany ha celebrat els 50 anys.

D’entre els treballs presentats, 12 escoles rebran un premi de 3.000€, i d’entre la totalitat d’escoles presentades, una serà premiada amb 4000€ del Premi UOC. 4 mestres aconseguiran un premi de 4.000€ i 50 alumnes, des de cicle infantil fins a batxillerat o cicles formatius de grau superior, rebran una targeta regal ABACUS de 900€.

Amb els Premis Baldiri Reixac, pretenem ajudar a donar resposta als reptes de l’escola catalana. Des de la seva primera edició l’any 1979, els PBR reconeixen iniciatives educatives que contribueixen a construir una escola catalana de qualitat.

La Fundació Carulla organitza els PBR amb la col·laboració del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya i la Universitat Oberta de Catalunya (UOC).

Els premis per territoris

Vols ser una escola BR? 12 premis de 3.000€ als millors projectes de centre i Premi UOC a la innovació educativa

Opten a aquests premis 113 escoles repartides de la següent manera:

Demarcació de Barcelona  53
Demarcació de Girona 11
Demarcació de Lleida 13
Demarcació de Tarragona 21
Illes Balears 2
País Valencià 12
Catalunya Nord 1

Ets un docent transformador? 4 premis de 4.000€ d’estímul a mestres i professors per a la transformació educativa

Opten a aquests premis 73 mestres i professors repartits de la següent manera: