Les candidatures als Premis Baldiri Reixac 2016-2017 d’estímul a l’escola catalana se superen i arriben a les 272

06/02/2017 - 09:15

La Fundació Carulla premiarà 9 escoles, 4 mestres i 50 alumnes, i atorgarà un guardó especial de 4.000 € al millor projecte innovador.

La convocatòria dels XXXIX Premis Baldiri Reixac (PBR) corresponent al curs 2016-2017 s’ha tancat amb 272 projectes, una xifra superior a la de l’any passat (245 treballs). Concretament, s’han presentat 43 escoles, 51 mestres i professors, i 178 alumnes. L’increment de projectes és rellevant tenint en compte que les bases d’aquest any presentaven canvis significatius.

La novetat rau en l’orientació global dels premis, ja que passen de ser de reconeixement a ser d’estímul i premien la innovació. En aquest sentit, s’ha creat la categoria del premi d’estímul a mestres i professors i el premi UOC d’Innovació, convocat conjuntament amb aquesta universitat. D’entre els treballs presentats, 9 escoles, 4 mestres i professors, 50 alumnes i el millor treball innovador es repartiran els 101.000 € que la Fundació Carulla destina als guardons. Es tracta d’una quantitat procedent de les aportacions dels subscriptors del llibre-nadala que anualment edita la Fundació per Nadal.

Amb els PBR,  la Fundació Carulla pretén ajudar a donar resposta als reptes de l’escola d’avui a les terres de parla catalana. Des de la seva creació, l’any 1979, els PBR reconeixen iniciatives educatives que contribueixen a la tasca de construir una escola catalana de qualitat. Des de llavors, més de 230 professors, 425 escoles i 2.175 grups d’alumnes han estat reconeguts pel seu valor, qualitat i trajectòria.

La Fundació Carulla organitza els PBR amb la col·laboració del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya i la Universitat Oberta de Catalunya (UOC).

Els premis per territoris

9 premis de 4.000 euros a projectes globals d’escola

Opten a aquests premis 43 escoles repartides de la següent manera:

La Franja

País Valencià

Les escoles PBR han de ser:

- Amb qualitat pedagògica

- Compromeses amb la llengua catalana

- Innovadores

- Inclusives

- Integradores en el marc d’una societat democràtica

4 premis de 4.000 euros d’estímul per a mestres i professors. Novetat!

51 mestres i professors opten a aquest guardó.

Catalunya Nord

Andorra

País Valencià

Apostem pels mestres i professors que fomenten la innovació pedagògica en la resolució dels reptes que planteja la realitat de l’aula, de l’aprenentatge i del conjunt de l’escola.

Es tracta de 4 beques dotades amb 4.000 euros cadascuna per a la concepció, el desenvolupament i l’aplicació d’una proposta didàctica referida a qualsevol nivell escolar, àrea d’aprenentatge o àmbit de coneixement, que contribueixi a resoldre un repte de l’escola d’avui.

50 premis de 900 euros per a alumnes compromesos, encuriosits i creatius

S’han presentat 178 projectes a aquest premi.

País Valencià

Els treballs escolars BR han de ser:

- En català

- Creatius i compromesos

- Que utilitzin les TIC

- Que tractin sobre qualsevol àrea de coneixement

- Fets per alumnes d’ensenyament no universitari, ja sigui en equip o individualment

1 premi de 4.000 euros al Premi UOC d’Innovació. Novetat!

Entre tots els treballs presentats de totes les categories, el jurat atorgarà un premi especial de 4.000 euros per a aquella proposta educativa en clau d'innovació, rellevant per la seva creativitat, capacitat d'anàlisi i adaptació al propi context, que hagi permès afrontar reptes educatius de sempre o oferir respostes a nous problemes de l'escola del segle XXI. Aquest guardó és convocat conjuntament amb la Universitat Oberta de Catalunya (UOC).