Notícies Fundació Carulla

L'Editorial Barcino cedeix part del seu arxiu històric a la Biblioteca de Catalunya

Data:
22/02/2019 - 12:15

El fons inclou documents, manuscrits, fullets polítics i publicacions clandestines

Aquest dilluns 18 de febrer l’Editorial Barcino ha fet donació del seu arxiu històric a la Biblioteca de Catalunya per tal que es posi a l'abast dels usuaris. Marta Esteve i Eugènia Serra, directores, respectivament, de la Fundació Carulla i de la Biblioteca de Catalunya, han signat l'acord.

El fons editorial està format per 150 caixes d’arxiu i 44 caixes més, amb diversos materials de l’àmbit de l’edició, incloent-hi fotolits i ferros de gravar. El gruix de materials, que aviat tothom podrà consultar, conté principalment documents, manuscrits i proves dels anys setanta, vuitanta i noranta. També inclou fullets polítics i altres publicacions clandestines datades entre 1940-1975, així com documentació del fundador de l'editorial, Josep M. de Casacuberta i Roger.

D’aquesta manera, el segell d’Editorial Barcino ja forma part del “Patrimoni d'Editors i Editats de Catalunya”, tot i que la documentació d’arxiu més recent, posterior a 2007, romandrà a l’Editorial. Un cop finalitzada la catalogació dels fons, la Biblioteca organitzarà una exposició dedicada a l’Editorial que, amb més de 90 anys al servei dels clàssics medievals catalans, continua apostant per mantenir la memòria històrica en favor de la cultura i el patrimoni.

dl dt dc dj dv ds dg