La Fundació Carulla convoca la segona edició del Premi Lluís Carulla

21/12/2015 - 13:45

El premi, únic, estarà dotat fins a 100.000 euros

La Fundació Carulla convoca la segona edició del Premi Lluís Carulla, destinat a impulsar projectes culturals en els diversos àmbits de la llengua catalana, les arts i el pensament. La dotació del guardó és de fins a 100.000 euros.

El Premi Lluís Carulla, instituït en homenatge al seu fundador, s’atorgarà a un únic projecte cultural que constitueixi una aportació innovadora que, alhora, contribueixi a l’enfortiment i la modernització de la cultura i la societat catalanes. La convocatòria és oberta a particulars, empreses i organitzacions sense ànim de lucre.

Per optar al premi cal presentar una justificació i memòria del projecte, així com un pla de viabilitat econòmica i tècnica, un calendari d’execució i les mesures per a l’avaluació dels resultats. Es poden presentar avals tècnics, acadèmics o professionals, sobre la seva rellevància, oportunitat o repercussió en el projecte.

La memòria ha de contenir el pressupost total del projecte i quin és el percentatge que es pensa finançar amb l’import del premi. També cal especificar amb quines altres fonts de finançament o patrocinadors es preveu finançar la resta del projecte.

El termini de presentació de les candidatures es tancarà el 16 de març de 2016. A mitjan mes de novembre tindrà lloc la proclamació i lliurament del guardó.

Terra-nova, guanyador de la primera edició

El projecte terra-nova.cat, guanyador de la primera edició, es planteja configurar una visió de la Catalunya d’avui a partir del diàleg entre fotògrafs i pensadors, renovant la mirada sobre el territori i el paisatge –tant geogràficament com conceptualment–, després de dècades caracteritzades per la modernització del territori en tots els seus àmbits i en un context de canvis profunds per a la societat catalana com l’actual.

El projecte (https://vimeo.com/142534941) està impulsat pel fotògraf, dissenyador i editor Ignasi López, el poeta, assagista i traficant d'idees Vicenç Altaió, el dissenyador gràfic i professor Sergi Opisso, i el fotògraf, editor i docent Román Yñán. Per elaborar el treball es distribuiran arreu del país deu equips, cadascun format per dos fotògrafs i un escriptor procedents de les generacions de creadors nascuts entre els anys 1970 i 1980.

Trobareu les bases aquí.