Gemma Carbó, nova directora del Museu de la Vida Rural

17/04/2018 - 12:00

Experta en polítiques culturals i amb dilatada experiència, dirigirà la renovació de la institució

El Museu de la Vida Rural, de la Fundació Carulla, renova la direcció i posa al capdavant de la institució Gemma Carbó. Exdirectora de la Càtedra UNESCO de Polítiques Culturals de la Universitat de Girona i presidenta de l’Associació Conarte Internacional, té una àmplia experiència en el món museístic: ha treballat, entre d’altres, al Museu d’Arqueologia de Catalunya – Empúries, al Museu del Cinema de Girona i al Laboratori de Cultura i Turisme de la Fundació Barcelona Media.

Carbó serà qui lideri la renovació de la institució, adaptant-la a les noves tendències, de les quals l’última exposició n’és un bon exemple: “The Dust Bowl. Quan la natura es rebel·la”, que a través d’un cas històric reflexiona i crea consciència sobre un problema actual. El valor del nou museu no només ha d’estar en la seva col·lecció, sinó també en la seva capacitat d’influir i transformar la societat. Ha de posar l’èmfasi en la creació de coneixement, la implicació en la societat i la generació de pensament crític.