Els Premis Francesc Candel de la Fundació Carulla arriben a la seva XII edició

27/10/2015 - 11:45

Els guardons distingeixen les bones pràctiques en matèria d’immigració

Ahir dilluns 26 d'octubre, a dos quarts de set de la tarda, van lliurar-se els XII Premis Francesc Candel de la Fundació Carulla al Pati Llimona de Barcelona.  L'acte va ser presidit per Neus Munté, vicepresidenta de la Generalitat i consellera de Benestar Social i Família en funcions, i va comptar amb la presència de Montserrat Carulla, presidenta de la Fundació Carulla, Xavier Bosch, director general per a la Immigració del Departament de Benestar i Família, i Carles Duarte, director de la Fundació Carulla. En nom dels premiats parlarà Rita Grané, de la Coordinadora Mentoria Social-Punt de Referència.

Els cinc guardonats d'aquest any, dotats amb 3.000 euros cadascun, van ser la comunitat religiosa Oblatas del Santíssim Redemptor-El Lloc de la Dona, l’Associació per a l’Orientació, Formació i Inserció dels Treballadors Estrangers (del Centre d’Informació per a Treballadors Estrangers de CCOO), l’Ajuntament de l’Hospitalet de Llobregat, la Coordinadora Mentoria Social-Associació Punt de Referència i Televisió de Catalunya.

Les Oblatas del Santíssim Redemptor han estat guardonades pel seu taller Dona Kolors d’inserció laboral de dones immigrants. A l’Associació per a l’Orientació, Formació i Inserció dels Treballadors (del Centre d’Informació per a Treballadors Estrangers deCCOO) se li reconeix la tasca de conscienciació per posar fi als rumors i als clixés sobre els estrangers en l’àmbit laboral. L’Ajuntament de l’Hospitalet rep el premi per la política d’acompanyament i inclusió de joves nouvinguts en el marc del reagrupament familiar. De la Coordinadora Mentoria Social-Associació Punt de Referència es distingeix l’acció social per al desenvolupament personal de joves que provenen d’entorns vulnerables. Televisió de Catalunya, finalment, veu reconegut el servei públic i el coratge del reportatge CIE, presó administrativa del programa 30 minuts, que denuncia l’anomalia democràtica que signifiquen els Centres d’Internament d’Estrangers (CIE).

El jurat d’aquesta dotzena edició, format per Orland Cardona, Andreu Domingo, Carles Duarte, Najat El Hachmi, Josep Gonzàlez-Agàpito, Núria Llevot, Sandra Rodríguez i Laia Tomàs, ha valorat un total de 59 propostes.

Podeu consultar les bones pràctiques guanyadores en el següent enllaç: http://www.fundaciocarulla.cat/ca/premis-francesc-candel/bones-practiques