Els Amics d'Els Clàssics celebren els seus primers cinc anys amb una lectura col·lectiva dels Llibre d'amic e amat

17/12/2015 - 13:15

Seixanta lectors van llegir fragments de l’obra de Ramon Llull

El dimecres 16 de desembre, a dos quarts de set de la tarda, els Amics d'Els Clàssics van commemorar els seu cinquè aniversari amb una lectura col·lectiva del Llibre d'amic e amat, la gran obra mística de Ramon Llull. L'acte va tenir lloc a la sala capitular de l'antic monestir gòtic de Santa Anna de Barcelona. Carles Duarte, director de la Fundació Carulla, va obrir l'acte i, tot seguit, Joan Santanach, coordinador de l’Editorial Barcino i comissari de l’Any Llull, va glossar el llibre protagonista de la vetllada. Un quart d’hora després es va iniciar la lectura col·lectiva de fragments del Llibre d’amic e amat a càrrec de seixanta lectors membres i simpatitzants dels Amics d’Els Clàssics. Finalment, com en tot aniversari, es van encendre unes espelmes simbòliques.

La plataforma dels Amics d'Els Clàssics és una iniciativa promoguda l’any 2010 per l’Editorial Barcino, segell editorial de Fundació Carulla, amb la intenció de donar a conèixer i estimar els clàssics medievals a tots el públics i a tot el territori. Entre les activitats que han dut a terme regularment hi ha la lectura dramatitzada de textos medievals catalans a càrrec d’actors reconeguts com, entre d’altres, Jordi Boixaderas, Carles Canut i Joan Pera, rutes literàries i expedicions culturals a indrets emblemàtics dels països de parla catalana com l’Alguer, Lleida, Eivissa, Morella o bé Vall-de-roures.

Els Amics d'Els Clàssics ja han superat els cinc mil seguidors!

Si vols fer-te Amic, pots fer-ho aquí.