Els Amics d’Els Clàssics tasten el llegat multicultural de la Ruta dels Tres Reis a Tortosa, Morella i Alcanyís

16/10/2015 - 13:15

Alumnes de l’Institut de Morella van llegir clàssics medievals valencians a la Casa de la Vila acompanyats per l’alcalde Rhamsés Ripollés

El grup Amics d’Els Clàssics de l’Editorial Barcino ha emprès una nova expedició cultural, que els va dur del dissabte 10 fins el dilluns 12 d'octubre per la Ruta dels Tres Reis, una proposta que permet descobrir tres ciutats monumentals, de gran riquesa històrica i artística: Tortosa, Morella i Alcanyís.

La Ruta dels Tres Reis ofereix una gran diversitat cultural, natural i gastronòmica, amb múltiples ofertes i productes, sota una mateixa marca turística. Tortosa, Morella i Alcanyís són importants places fortes des de temps remots i la seva rellevància històrica rau en disposar d’un llegat multicultural: morisc, sefardita i cristià.

Aquesta ruta pren el nom del Tossal dels Tres Reis, punt de confluència dels territoris de València, Aragó i Catalunya, situat a 1356 metres en el cor dels Ports. També pren el nom d’una llegenda referent a tres reis de tribus iberes veïnes que es reunien al cim del Tossal, per discutir al voltant d'una taula, sense que ningú d'ells sortís dels seus dominis.

Per ser fidels a l’esperit que marca Amics d’Els Clàssics, a més de les visites monumentals d’aquestes poblacions, el dissabte 11 al migdia va haver-hi una lectura de clàssics medievals a la Casa de la Vila de Morella. Van participaran a l’acte Rhamsés Ripollés, alcalde de Morella, Carles Duarte, director de la Fundació Carulla, i alumnes de l’Institut de Morella, que van llegir fragments de clàssics valencians publicats per l’Editorial Barcino d'autors com Jordi de Sant Jordi, Joanot Martorell, Isabel de Villena, Jaume Roig, Ausiàs March, Jaume I i Joan Roís de Corella.

Els expedicionaris van visitar, a més a més, la llibreria Serret de Vall-de-roures, i a Tortosa van rebre la targeta personalitzada Privilegium, que dóna dret a descomptes a equipaments culturals i establiments de la capital del Baix Ebre.

Els Amics d’Els Clàssics és una iniciativa promoguda per l’Editorial Barcino, segell editorial de Fundació Carulla, amb la intenció de donar a conèixer i estimar els clàssics medievals a tots el públics i a tot el territori.