Notícies Fundació Carulla

El Museu Virtual de la Moda de Catalunya reviu la història catalana a través dels seus vestits

Data:
06/03/2018 - 13:45

Us convidem a la presentació del projecte guanyador del Premi Lluís Carulla de 2016, el pròxim 15 de març

El Museu Virtual de la Moda de Catalunya neix amb una intenció clara: posar a l’abast del públic l’extensa col·lecció de vestits històrics que no estan a disposició del públic. Mitjançant un web molt dinàmic, visual i que connecta les peces de roba amb el seu context històric, permet conèixer una part més quotidiana de la història catalana. El projecte, guanyador del Premi Lluís Carulla de 2016, es presentarà el pròxim 15 de març a les 19 h a l’auditori del Museu del Disseny de Barcelona.

A Catalunya es guarden més de 6.000 peces de vestir històriques, però només un 5% són accessibles per al públic. La majoria continua en fons de museus, i mai han estat exposades. El Museu Virtual de la Moda de Catalunya fotografia, documenta, cataloga i mostra aquests vestits que permeten reviure la història de Catalunya des d’una perspectiva diferent. El Museu Virtual de la Moda de Catalunya obrirà les seves portes virtuals amb un catàleg que inclou més de 600 peces àmpliament documentades, si bé l’objectiu és exposar la totalitat dels vestits històrics que es conserven a Catalunya.

Fins al llançament, podràs trobar més informació al blog del Museu de la moda.

I recorda: la presentació serà el pròxim 15 de març a les 19 h, a l’auditori del Museu del Disseny de Barcelona. No te la perdis!

dl dt dc dj dv ds dg