El Museu Virtual de la Moda de Catalunya ja és aquí

16/03/2018 - 13:15

La web ja és accessible al públic, amb un catàleg de 642 peces

El Museu Virtual de la Moda de Catalunya, guanyador del Premi Lluís Carulla 2016, ha obert les portes i ja es pot visitar a través de la seva web, que inclou 642 peces de vestir històriques extensament documentades i acuradament fotografiades. L’actual catàleg abasta vestits del segle XVI fins el 2010.

Ahir es va presentar el projecte a l’Auditori del Museu del Disseny de Barcelona, comptant amb les intervencions de Marta Esteve, directora de la Fundació Carulla; de Bernat Puigtobella, editor de la revista cultural Núvol; i de Laura Casal, ideòloga del Museu.

Marta Esteve va destacar la funció de la Fundació com a entitat dedicada a ajudar a l'emprenedoria cultural: “Apropem als emprenedors a imaginar el seu projecte en gran. I els posem en contacte amb empresaris que a través d’un acompanyament plantegen interrogants que fan créixer”. Així mateix, va agrair a Netmentora Catalunya la col·laboració en el Premi i l’assessorament brindat per tal que el projecte del Museu reeixís. Va recordar la defensa que la Laura Casal durant la deliberació del jurat, i expressà l’orgull d’haver participat en un projecte que fa país y recupera un patrimoni fins ara ignorat.

Laura Casal es posà dreta i explicà el projecte als assistents, acompanyada d’un vídeo que navegava per la web. “Nosaltres no hem aportat un granet de sorra, sinó 642. I no en tenim prou. Volem la platja sencera”, declarà, subratllant l’ambició del projecte en voler documentar les més de 6.000 peces que es guarden als museus catalans. Va agrair a la Fundació, ja que sense el Premi Lluís Carulla la idea mai s’hauria pogut fer realitat. Va descriure les estratègies seguides en el disseny del web, que recull la idea darrere de les grans firmes de roba de fer un web atractiu i fluid, en què el visitant pugui passar-hi llargues estones explorant i navegant. Abans del torn de preguntes, va fer pujar a l'escenari l’equip responsable del projecte i agraí la seva participació.

Bernat Puigtobella, conductor de l’esdeveniment, va recordar una paraula que Lluís Carulla, fundador de la Fundació, utilitzava sovint: l’”afany” de fer coses i treballar per posar en marxa els projectes. Va remarcar la naturalesa del Museu i la facilitat amb què es navega per la seva web: “les possibilitats de cerca que ofereix el Museu Virtual de la Moda de Catalunya equival als passadissos d’un museu físic i presenta diferents opcions de visita i de recorreguts”.

El Museu Virtual de la Moda de Catalunya és una gran oportunitat per recordar com vestien els nostres avantpassats, i ser conscient que a Catalunya també hem anat a la moda.

Pots visitar el Museu clicant aquí.