Eduglosa, el portal d’educació i difusió de la glosa en català

26/06/2018 - 12:45

Destinada al món docent, la web vol fer de la glosa un recurs pedagògic

Eduglosa.cat, un portal dedicat a l’educació, difusió i foment de la glosa en català, ja està disponible al públic amb l’objectiu de servir d’eina pedagògica per a l’àmbit educatiu. La presentació es realitzà el passat dimarts 19 de juny al bar del Centre Artesà Tradicionàrius, comptant amb la presència de Tolo Albertí, president de Cor de Carxofa, l’associació impulsora del projecte. També hi participaren representants de les entitats que hi col·laboren: Marta Esteve, directora de la Fundació Carulla; Neus Mestres, directora de Plataforma per la Llengua i Ester Franquesa, directora general de Política Lingüística.

La glosa, que forma part de la cultura popular catalana, és l’art d’improvisar versos rimats sobre una melodia determinada. Eduglosa neix amb la voluntat de posar en valor la glosa com un recurs per al cultiu de l’autoestima personal i una eina de difusió i coneixement de la llengua. A través del lloc web, punt de trobada per tots aquells que la utilitzen en l’àmbit educatiu, es vol reforçar la capacitat lúdica, pedagògica i transformadora de la glosa.

Durant la presentació s’explicà el funcionament del portal, dividit en els apartats de Glosateca, l’espai amb els recursos per als professionals de la docència; l’Agenda amb els esdeveniments futurs relacionats amb Eduglosa; La glosa, amb informació sobre la glosa i la seva importància i Actualitat, l’espai amb notícies i novetats sobre el món de la glosa.

Et convidem a visitar el portal a través d’aquest enllaç.