Editorial Barcino i la Institució de les Lletres Catalanes presenten el llibre Martí de Riquer i els valors clàssics de les lletres

06/03/2015 - 11:45

El llibre ressegueix la trajectòria de l'erudit posant èmfasi en la seva relació amb l'Editorial Barcino i la seva faceta poc coneguda d'articulista durant el període republicà

Ahir dijous 5 de març a les 19 h va celebrar-se a la Biblioteca de Catalunya l’acte de presentació del llibre Martí de Riquer i els valors clàssics de les lletres, coeditat per l’Editorial Barcino, segell de la Fundació Carulla, i la Institució de les Lletres Catalanes en ocasió del centenari del naixement del filòleg i com a homenatge a la seva persona.

En l’acte van participar Lola Badia, catedràtica de Filologia a la Universitat de Barcelona, i Isabel de Riquer, catedràtica emèrita de Filologia Romànica a la Universitat de Barcelona, així com el director de la Fundació Carulla, Carles Duarte, i la seva homòloga a la Institució de les Lletres Catalanes, Laura Borràs, que han participat en el llibre escrivint-ne el Pòrtic.

L'obra presenta un seguit d'articles escrits per filòlegs com Lola Badia, Lluís Cabré, Isabel de Riquer, Joan Santanach –coordinador, alhora, de l'Editorial Barcino– i Sílvia Coll-Vinent, i ressegueix la trajectòria de l'erudit posant èmfasi en la seva relació amb l'Editorial Barcino i la seva faceta poc coneguda d'articulista durant el període republicà. A més, arran del llibre, surten a la llum catorze cartes que va intercanviar amb l'empresari i mecenes Lluís Carulla.

La relació de Martí de Riquer amb l'entitat editorial es va iniciar l'any 1934, quan hi va publicar el seu primer llibre, que portava per títol L’humanisme català. A partir d’aleshores va mantenir una fecunda relació amb l'editor de Barcino, Josep M. de Casacuberta, que es va traduir en edicions d’autors com Gilabert de Próixita i Andreu Febrer i la recopilació de les Lletres de batalla.

L’edició d’aquest llibre s’afegeix als que l’Editorial Barcino i la Institució de les Lletres Catalanes van dedicar a Josep M. Ainaud de Lasarte (Reconeixement a Josep M. Ainaud de Lasarte. Un home de lletres generós, 2008) i Miquel Batllori (La saviesa cordial de Miquel Batllori Semblances en el centenari del seu naixement, 2009).