Editorial Barcino i el restaurant 7 Portes creen una nova col·lecció de receptaris històrics de la cuina catalana

10/12/2014 - 19:00

El Llibre de Sent Soví n'és el primer volum

Editorial Barcino i el Restaurant 7 Portes editen una col•lecció que inclou receptaris significatius que s’han escrit sobre cuina catalana des del segle XIV fins al present. L’objectiu d’aquesta iniciativa és contribuir a difondre la cultura catalana en l’àmbit de la gastronomia en sentit ampli i resseguir l’evolució que ha experimentat al llarg d’aquests set segles.

La col•lecció, que s'inicia amb la publicació del Llibre de Sent Soví, està dirigida per un comitè científic, format per Francesc Solé Parellada, Antoni Riera, Jesús Contreras, Joan Santanach, José María Cela i Toni Massanés. El Llibre de Sent Soví és un receptari de mitjan segle XIV, el més antic conservat en llengua catalana. A través d’un seguit de receptes que expliquen els procediments a seguir per tal de cuinar diversos menjars, esdevé una síntesi de la cuina de la seva època, i específicament de l’alta cuina, pròpia de la noblesa i les classes benestants. La seva influència s’observa en la resta de llibres de cuina medievals i fins i tot posteriors.

La presentació de la col•lecció 7 Portes es va fer el passat dimecres 10 de desembre a les set de la tarda al Museu d'Història de Catalunya. En el transcurs de l'acte van parlar el director de la Fundació Carulla, Carles Duarte; Francesc Solé Parellada, propietari del Restaurant 7 Portes; Antoni Riera, membre del comitè científic que ha dirigit la col•lecció; els cuiners Josep Lladonosa i Carme Ruscalleda i el catedràtic de la Universitat de Yale i investigador de la cuina medieval Paul Freedman.