Notícies Fundació Carulla

Aquests són els guardonats dels XLI Premis Baldiri Reixac!

Data: 
21/05/2019 - 11:30

La Fundació Carulla fomenta 6 projectes innovadors perquè es duguin a terme i reconeix 10 escoles, 25 experiències d’aprenentatge i 5 alumnes

La Fundació Carulla fa públics els guanyadors i guanyadores dels XLI Premis Baldiri Reixac (PBR) corresponents al curs 2018-2019, en una convocatòria que reparteix 10 premis de 3.000 euros a escoles, 6 premis de fins a 4.000 euros a mestres, professors i altres agents educatius i, per últim, 30 premis a experiències en grup i a alumnes compromesos, encuriosits i creatius.

A la Fundació Carulla estem compromesos amb la cultura i amb l’educació, amb teixir una societat inclusiva, crítica i cohesionada, i que entengui la cultura com a oportunitat i l’educació com la base de la transformació; per això, des del 1979, els Premis Baldiri Reixac han reconegut els esforços d’alumnes, mestres i centres educatius per fer de l’escola catalana una escola innovadora i que cerqui l’excel·lència pedagògica des d’una perspectiva cultural.

Fa 41 anys que els Baldiri reconeixen, impulsen i fan realitat projectes educatius que donin resposta als reptes de l’educació del s.XXI, que s’enfrontin al fracàs escolar i a la desigualtat educativa, que impulsin noves competències, que generin oportunitats i eduquin en la solidaritat o la inclusió. I tot això ho fan posant la cultura, les arts i la llengua catalana al centre. Perquè és amb la cultura i a través de la cultura que podrem transformar l’educació i la societat.

El jurat dels premis, integrat per Joan Arjona, Coral Regí, Laia Bou, Bet Madera, Àngels Pérez, Josep Menargues, David Pujol, Helena Morillas i Ramon Raventós, ha premiat els següents projectes:

6 premis de fins a 4.000 € d’estímul per a mestres, professors i emprenedors educatius

    + Programa d’acompanyament i mentoria (UOC)

    + Participació gratuïta a Mutare Educació

Guanyadors:

Art, creativitat i convivència: ARTransforma, Barcelona (Barcelonès).

L'artista va a l'escola. Mediació: Institut Torreforta, Tarragona (Tarragonès).

L'aula de fusta: Institut Guillem Catà, Manresa (Bages).

OP-ARTS, el projecte de llenguatges de l'Escola Octavio Paz: Escola Octavio Paz, Barcelona (Barcelonès).

Re_animar l'institut: Institut Jaume Almera, Vilassar de Mar (Maresme).

Slamers, joves amb paraula: Institut Montserrat, Centre Escolar Valldaura, Institut Miquel Tarradell, Institut Educatiu de secundària Barres i Ones. Barcelona (Barcelonès).

97 projectes s’han presentat a aquest guardó d’estímul per fomentar la posada en pràctica de projectes que fomenten la innovació pedagògica a l’hora de resoldre els reptes que planteja la realitat de l’aula, impulsen la transformació educativa i estableixen vincles amb altres agents culturals i artístics

10 premis de 3.000 euros a escoles

      + participació gratuïta a Mutare Educació

Guanyadors:

Centre de Formació d'Adults Montseny – Vic (Osona).

Col·legi públic nou d'octubre – Alcàsser (Horta Sud, País Valencià).

Escola Edumar – Castelldefels (Baix Llobregat).

Escola El Roure Gros – Santa Eulàlia de Riuprimer (Osona).

Escola Lluís Millet – Santa Coloma de Gramanet (Barcelonès).

Escola Pública Fructuós Gelabert – Barcelona (Barcelonès).

Escola Reina Elisenda  - Barcelona (Barcelonès).

Institut-Escola Les Vinyes – Castellbisbal (Vallès Occidental).

Institut-Escola Mediterrani – Tarragona (Tarragonès).

Institut Montgròs – Sant Pere de Ribes (Garraf).

Enguany s'han presentat 74 candidatures.

25 premis de 500 euros per a alumnes compromesos, encuriosits i creatius – Experiències en grup

Aquest any s’han presentat 135 projectes a aquesta categoria, i els projectes guanyadors es reparteixen de la següent manera:

Educació infantil i cicle inicial

Art, emocions i tabús - Escola Itaca, de Barcelona (Barcelonès).

El caos des de la soca - Escola Barnola, d’Avinyó (Bages).

El Monument dels Castellers de Tarragona – Escola Pau Delclòs, de Tarragona (Tarragonès).

Projecte 3x3 – Virolai Petit, de Barcelona (Barcelonès).

Projecte "Cor gran i les cultures del món" – Escola Joviat de Manresa, de Manresa (Bages).

Cicle mitjà i cicle superior

"Capgirem l’escriptura." La presència del joc a l’aula com a eina per la millora de l’aprenentatge –  Escola Pia Caldes, de Caldes de Montbui (Vallès Oriental).

El museu és una escola – Escola Sant Gil, de Torà (La Segarra).

Fem de guies, descobrim i georeferenciem Solivella – Escola Sagrat Cor, de Solivella (Conca de Barberà).

Fem teatre intergeneracional – Escola Ignasi Iglesias, de Tordera (Maresme).

Iulia Lybica, els romans a Llívia – Jaume I, de Llívia (La Cerdanya).

Projecte vincles – Escola Sagrats Cors, de Centelles (Osona).

Un Pis amb vistes al mar – Escola El Miracle, de Tarragona (Tarragonès).

Ensenyament Secundari Obligatori (ESO)

Dones de llibre – Institiut d'Alpicat, d’Aplicat (Segrià).

Fronteres a mig camí – Institut Pere Alsius i Torrent, de Banyoles (Pla de l'Estany).

Make it Visible – Escola Vedruna Vall, de Terrassa (Vallès Occidental).

Passejant per l'art – Escola Cooperativa El Puig, d’Esparraguera (Baix Llobregat).

Projecte Somni – Institut Eduard Fontserè, de l’Hospitalet de Llobregat (Barcelonès).

Formació d’adults

Despertem l'esperit, il·luminem el Nadal – CFA Lo Pont - Programa de Noves Oportunitats per a Joves, de Deltebre (Baix Ebre).

Diversos nivells

Al CEIP Lluís Vives cuinem per a tothom – CEIP Lluís Vives, d’Ontinyent (La Vall d'Albaida, País Valencià).

Construïm escola – Escola Rocabruna, de Picamoixons (Alt Camp).

El Carnaval de Mollet i el Ball del Barraló – Sant Vicenç, de Mollet del Vallés (Vallès Oriental).

Emociona't amb el petit avet – En família, de Vilobí del Penedès (Alt Penedès).

En família – Escola Montmany, d’el Figaró (Vallès Oriental).

Música

Musiescola – Projecte intercentres (CEIP Divina Aurora de Tavernes de la Valldigna, CEIP Los Pinos (Bicorp) / CEIP Luis Vives (Quesa),  CEIP Severí Torres de Castelló de la Ribera,  CEIP Carmelo Tipoll (Ontinyent), CEIP Torrefiel (València), CEIP Juan Antonio Martines Torres (Aldaia), CEIP Serreria de València,  CEIP Juan Esteve d'Albal, CEIP Rafael Altamira de Quatretonda,  CEIP Joanot Martorell (Xeraco), CEIP San Miquel de Tavernes de la Valldigna, CEIP Rosa Serrano de Paiporta. CEIP Doctor Alemany de Cullera, CEIP Alfàndec (Tavernes de la Valldigna), CEIP Benicadim (Beniarbeig), CEIP El Perelló (El Perelló), C.E.I.P. Jesús de València, CRA Alfauir-Ròtova, CEIP Verge del Pilar d'Algemesí, Ceip Joan Martorell (Gandia),  CEIP Jaume II el Just ( Benifairó ), CEIP Fèlix Olmos ( Favara ), CEIP Montdúver (Gandia), CEIP lluis Vives de Cullera,  CEIP Benicadell (Beniarbeig), CEIP El Perelló (Perelló), CEIP Ciutat de Cremona, CEIP Magraner (Tavernes de la Valldigna) CEIP Santa Anna d'Oliva, de Tavernes de la Valldigna (Safor, País Valencià).

Setmana de la música – Escola Dr. Alberich i Casas, de Reus (Baix Camp).

5  premis de 500 euros per a alumnes compromesos, encuriosits i creatius – Candidatures individuals

Aquest any s’han presentat 81 projectes a aquesta categoria, i els projectes guanyadors es reparteixen de la següent manera:

Els Judicis Sumaríssims dels republicans represaliats pel franquisme a la Bisbal d'Empordà - Mireia Gironella i Laia Pongiluppi. Frederic Mistral-Tècnic Eulàlia, de Barcelona (Barcelonès).

L'Alzheimer: música per reviure - Mar Cortés Llanas. Institut Cap Norfeu, de Roses (Alt Empordà).

Mengem vegetals transgènics? - Alba Simon Mata. Institut Bosc de la Coma, de Girona (La Garrotxa).

Modelització i estudi de possibles impactes de partícules al cràter Stickney de Fobos - Ferran Delgà Fernández. Institut La Garrotxa, de Girona (La Garrotxa).

Xavier Montsalvatge, el compositor de la llibertat - Arnau Gran i Romero. Escola Montessori-Palau, de Girona (Besalú).

Acte de lliurament al Teatre Romea

Els guardons dels Premis Baldiri Reixach es lliuraran el pròxim diumenge 2 de juny a les 12 h al Teatre Romea. Les escoles, mestres i alumnes guardonats estan convidats a participar en una celebració molt especial, conduïda pel periodista Roger de Gràcia i l’actriu Judith Martín, i amb l’actuació del cor infantil Musicals’ Choir.

A la Fundació Carulla creiem en el valor a l’educació dins i fora de l’escola. Per això en el mateix acte també s’entregaran els Premis d’Educació en el Lleure, destinats a esplais, caus, casals, ludoteques i altres projectes educatius més enllà de l’horari escolar.

L’acte de lliurament serà una celebració propera, divertida i participativa, en la que entre tots els assistents construirem i posarem nom a la Nina de l’Educació, una figura que representa els valors i les competències per fer front als reptes educatius del segle XXI (esperit crític, empatia, creativitat, solidaritat, integració, treball en equip, diàleg, etc.) i els llenguatges artístics que ajuden a transformar l’educació. Aquesta figura ha estat creada per La Casa de Carlota, un estudi referent en innovació i impacte social, i que inclou persones amb síndrome de Down i autisme a l’equip creatiu.

Agenda
dl dt dc dj dv ds dg
 
 
 
 
 
 
1
 
2
 
3
 
4
 
5
 
6
 
7
 
8
 
9
 
10
 
11
 
12
 
13
 
14
 
15
 
16
 
17
 
18
 
19
 
20
 
21
 
22
 
23
 
24
 
25
 
26
 
27
 
28
 
29
 
30