10 elements clau per transformar des de la cultura

18/06/2018 - 13:30

El passat 16 de maig més de 300 persones vam co-crear, després d’una intensa jornada de ponències, debats i workshops, la primera proposta de decàleg sobre els elements que potencien els efectes transformadors dels projectes culturals.

Durant aquestes setmanes hem revisat i analitzat els milers d’idees sorgides que vam proposar i d’aquest treball en sorgeix aquest redactat definitiu, amb un objectiu molt clar: interpel·lar la nostra acció cultural en clau de transformació. Un decàleg que és, en realitat, una invitació a seguir pensant i co-creant. Una invitació a conèixer més i millor el potencial transformador que poden arribar a assumir molts projectes culturals.

D’això tracta Mutare: cultura per transformar la societat. I la jornada del passat 16 de maig només va ser el primer pas, la ignició del que ens agradaria es configurés com un moviment de creació constant per la cultura i des de la cultura. Mutare significa transformació i mutació; en siguem conscients o no, la cultura és quelcom viu, que es modifica constantment, que aprèn, imita i es reinventa permanentment. Amb Mutare volem posar el focus sobre aquest fet, i facilitar que els diferents actors que provoquen la relació entre cultura i societat, entre creadors i consumidors culturals... es coneguin i s’interpel·lin. Amb Mutare neix un espai per dialogar i co-crear, per generar sinergies i aliances, per desconstruir i construir des de la cultura.

Només sumant entre tots podrem fer de la cultura la millor experiència de viure en societat.