1999

Autors: Salomó Marquès i Sureda, Bernat Sureda i Garcia, Josep González-Agàpito, Conrad Vilanou i Torrano, Joan Soler i Mata, Lluís Duran i Solà, David Pujol i Fabrelles, Pere Soler i Josep M. Ainaud de Lasarte

Aquesta edició està dedicada a la commemoració dels dos-cents cinquanta anys de les Instruccions per a l’ensenyança de minyons de Baldiri Reixac i dels cent anys de l’Associació Protectora de l’Ensenyança Catalana. Fent un repàs de tota la pedagogia catalana i del paper crucial que Baldiri Reixac tingué en el seu temps i encara avui dia, aquest és un estudi sobre la seva història i la seva evolució. Des del segle XIX, amb la Revolució industrial i la Renaixença, la posterior renovació pedagògica al primer terç del segle XX, fins a l’aparició de la idea de construir un país a través de l’educació amb el Noucentisme i la formació de l’Associació Protectora de l’Ensenyança Catalana i la seva obra pedagògica. Ofereix, a més, una visió cap al futur de Catalunya, basada en la resistència cultural i la renovació pedagògica i l’educació no escolar, com ara l’escoltisme i el moviment de colònies i casals.

Nadala en format paper:
contingut esgotat.