Museu de la Vida Rural

El Museu de la Vida Rural, ubicat a l’Espluga de Francolí (Conca de Barberà, Tarragona), és el museu de la Fundació Carulla.

Lluís Carulla, originari de l’Espluga de Francolí, va crear aquest museu etnogràfic de la pagesia el 1988 en la que havia estat la casa pairal de la família Carulla i hi va aportar la col·lecció d’estris i eines del camp en procés de desaparició que havia anat recollint. Vint anys després de l’obertura, l’arquitecte Dani Freixes va dur a terme un important projecte d’ampliació i modernització del Museu de la Vida Rural. Actualment l’equipament consta de tres edificis amb col·leccions visitables i un hort.

El Museu de la Vida Rural fa un recorregut pel món de la pagesia catalana des de principis del segle XX fins a principis de segle XXI, posant èmfasi en el canvi en la vida i en la concepció del món rural que des de mitjans del segle XX ha produït la industrialització i mecanització massives del camp català.